• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opent bestanden traag - niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijn2912

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2017
Even een vraagje. Ik werk thuis met excel, een bestand waar ik wekelijks nieuwe regels in plaats welke ik in excelbestand aangeleverd krijg.

Dit zijn bestanden van 3.00 - 4.000kb. Nu duurt het op mijn laptop (acer, Intel Core i5) een eeuwigheid voor deze zijn geopend. Ik download het bestand, dubbel klik en dan begint het wachtten... ik ben nu op dit moment al 14 minuten aan het wachtten tot hij geopend is.. FrAnk.png Verder als dit komt het maar niet...

Ligt dit aan het grootte van het bestand?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Wordt deze thuis naar een netwerkschijf opgeslagen of een lokale schijf?

Ik denk dat dan toch het bestand nagezien moet worden.
Kan je dat document hier eens plaatsen of gaat dat vanwege de gegevens niet?

Dit kan helaas niet..
Het is niet alleen dit bestand maar vele bestanden van deze afzender. Op de werklaptop duurt het ook erg lang, maar niet zo lang als op mijn privé...

Ok. Laat de afzender het document eens opslaan als .xlsb (Binair document) en die aan je sturen.
Kijken of dat verschil maakt.

Probeer het bestand eens te openen als Excel al geopend is. Ik lees ook Hey Cortana uitschakelen en: “Experiment with the options in Excel to “disable hardware graphics acceleration”, and “ignore other applications that use Dynamic Data Exchange.” They don’t seem to make a difference for most people with this problem but you never know.”

Schakel automatsich updaten van links bij openen uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan