• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel opent langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1357

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleem met excel sinds 3 weken. Als ik een bestand wil openen dan duurt het 2 à 3 minuten voordat het bestand geopend is. Word opent hij gelijk. Ik heb wel eens gehoord dat dit misschien te maken heeft met een windows update, maar ik kan dit nergens terugvinden.

Ik gebruik Office 2003 i.c.m. Windows XP.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb dit ook regelmatig gehad. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de size van je bestand. Het kan zo zijn dat er in 1 of meer van je sheets een fout zit. dan gebruikt hij de hele sheet. Dit kan je opzoeken door het bestand opnieuw op te slaan op een andere naam. Telkens verwijder je een sheet en sla je het bestand opnieuw op om de size van je bestand te beoordelen. Wanneer de size na het verwijderen van 1 sheet opeens drastisch afneemt weet je waar de fout inzit. Open nu opnieuw je juiste bestand. Ga naar de betreffende sheet en verwijder al de lege columns en rows die leeg zijn. Sla opnieuw op... Zo los ik het vaak op.

Aan wat voor soort fout moet ik denken dan?

Het gaat ook om bestand die al in 2008 aangemaakt zijn die ik altijd als standaard document gebruikt als ik een nieuw project opent etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan