• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opslaan als in bepaalde map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tine83

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2014
Hallo

Ik heb een vba code aangemaakt dankzij hulp op dit forum. Het zorgt ervoor dat telkens mijn bestelbonnr met 1 naar omhoog gaat en opgeslagen wordt. Nu zou ik ook willen dat dit in een andere map onder een bepaalde naam opgeslagen wordt. Ik dacht dit onderaan toe te voegen, maar dit geeft telkens een foutmelding:

Sub VolgBB()
Range("C2").Value = Range("C2").Value + 1
Range("B3:B24").ClearContents
Range("A26:A40").ClearContents
Range("B26:B40").ClearContents
Range("C26:C40").ClearContents

Range("C8").Value = Date

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Blanco Bestelbon.xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Bestelbonnen\ & Range("B2") & " " & Range ("B4").xlsm" -> hier geeft hij een foutmelding

End Sub

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen?

Hallo,

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Bestelbonnen\" & Range("B2") & " " & Range ("B4"), 52

Laatst bewerkt:
Hoi Harry

Bedankt voor uw antwoord!

Ik krijg nog steeds een foutmelding als ik jouw code eraan toevoeg=

Sub VolgBB()

Range("C8").Value = Date

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Blanco Bestelbon.xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Bestelbonnen\" & Range("B2") & " " & Range("B4"), 52

End Sub

gr

Tine

Laatst bewerkt:
ff anders getest als ik dit invul:

ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Blanco Bestelbon.xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Bestelbonnen\bestelbon nieuw.xlsm"

dan werkt hij wel, dus het zit hem in de naam die ik wil geven. nummer staat in C2 naam in C4. Weet iemand waar ik fout ben?

Gevonden :d

Code:
Sub VolgBB()

Range("C8").Value = Date

ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Blanco Bestelbon.xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Bestelbonnen\" & ActiveSheet.Range("C2") & ".xlsm"

End Sub

Weet iemand waar ik fout ben?

Al in je eerste vraag omdat je daar andere cellen hebt aangegeven dan je kennelijk bedoelde.
Het antwoord van Harry is prima op je initieel gestelde vraag.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk een duidelijk voorbeeld is.

Nee ik bedoelde dat wel hoor, heb het er gewoon afgelaten en dan werkt het wel.

Van Harry werkte niet..

Laatst bewerkt:
Zo zou de uitvoering precies hetzelfde moeten doen, als het aan een knopje hangt in de activesheet.
Code:
Sub VolgBB()
 Range("B3:B24, A26:C40").ClearContents
 Range("C8").Value = Date
 ActiveWorkbook.SaveAs "C:\Users\Wouter\Dropbox\Bestellingen + PDF\Bestelbonnen\" & ActiveSheet.Range("C2") , 52
End Sub

dank je Harry, Wat betekent , 52? (zodat ik het in de toekomst snap) ;)

Dat is iets van Excel 2007 en hoger.
Fileformat:=
Code:
[B]xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled[/B]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan