• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opslaan - code kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn78

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Een hele tijd terug heeft dit forum me geholpen aan deze formule: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/374441-datum-verlopen-aanduiding-(opvolgen-contracten)
Nu wilde ik deze code ook toepassen op een nieuwe excel, ondertussen werk ik ook op een nieuwe computer (Mac + Microsoft Excel 97-2004). Nu wanneer ik wil saven krijg ik de melding dat er zaken verloren gaan en ik ander bestandstype moet kiezen. Best vervelend want dan geraak ik de codes dus kwijt (die nu wel perfect werken).
Hoe dit op te lossen?

Schermafbeelding 2015-09-11 om 09.16.45.jpg

Laatst bewerkt:
Bjorn,

als je de codes wilt behouden moet je het bestand opslaan als bestand met macro's.
In de windowsomgeving gaat het dan om de extensie .xlsm i.p.v. .xlsx
Hoe dat op een Mac heet weet ik niet, maar je zult ongetwijfeld kunnen kiezen uit een aantal beschikbare opties.

Bedankt voor de snelle reactie. Als ik nu document krijg ik telkens volgende melding. Is dit dan betrouwbaar om macro's in te schakelen te kiezen? (sorry ben een leek in zo'n zaken)

Schermafbeelding 2015-09-11 om 09.20.41.jpg

Bjorn,

als het een bestand is dat je al jaren gebruikt dan is dat te vertrouwen.
Bij de windowsversie van Office kun je een beveiligingsniveau opgeven bij opties. Kijk eens of je daar wat mee kunt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan