• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel optellen per maand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Std
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Std

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2015
Hi,

Ik zoek een formule om per onderdeel (A, B en C) en per maand in "Blad 2" op te tellen, zie bijlage als voorbeeld.
Wie o wie kan mij helpen? Is iets niet duidelijk laat het mij aub weten.

Bijlagen

Ik weet niet of je het zelf ook hebt geprobeerd maar ik denk dat je er niet uitkwam door de samengevoegde cellen waarin de letters a t/m c staan in blad 1.

Gr
Jv

Bijlagen

Ik weet niet of je het zelf ook hebt geprobeerd maar ik denk dat je er niet uitkwam door de samengevoegde cellen waarin de letters a t/m c staan in blad 1.

Gr
Jv

Beste Jv,

Allereerst mijn dank voor je hulp! Het klopt dat het samengevoegde cellen zijn wat ik ook graag zo zou willen houden.
Formule aanpassen in =SOMMEN.ALS(Blad1!$I$22:$I$27;Blad1!$D$22:$E$27;">="&Blad2!C$2;Blad1!D22:E27;"<="&LAATSTE.DAG(Blad2!C$2;0);Blad1!$E$22:$E$27;Blad2!$A3) werkt natuurlijk weer niet, maar is die mogelijkheid er wèl?

Dat gebeurt al toch? Als je de formule naar beneden trekt zoekt hij naar een B en vervolgens naar C

Dat gebeurt al toch? Als je de formule naar beneden trekt zoekt hij naar een B en vervolgens naar C

Dat gebeurt idd al, ik dacht even te moeilijk. :D
Mijn dank voor je razendsnelle hulp!

:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan