• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Optellen van een reeks via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

eelco42

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2016
Hallo,

Ik wil een reeks met cijfers optellen, alleen is via een macro niet altijd de gehele reeks zichtbaar. Hoe zorg ik ervoor dat ik een som(optelling) krijg van alleen de zichtbare gegevens?
De som moet dus met de bouwtijd mee veranderen.

Schermafbeelding 2016-03-21 om 12.22.37.png

Laatst bewerkt:
welkom op Hlpmij.nl

probeer deze eens:
Code:
=SUBTOTAAL(9;F6[COLOR="#FF0000"]:[/COLOR]AD6)

welkom op Hlpmij.nl

probeer deze eens:
Code:
=SUBTOTAAL(9;F6[COLOR="#FF0000"]:[/COLOR]AD6)

Helaas werkt dit niet, de verborgen kolommen blijven dan meegeteld worden. De functie =SUBTOTAAL(9;F6:AD6) werkt in dit geval hetzelfde als =SOM(F6:AD6), ongeacht of er kolommen verborgen zijn of niet.

eelco,

ik lees net in de help van Excel dat subtotaal alleen werkt voor kolommen, niet voor rijen. :-(

Met een UDF

Code:
Function VenA(r As Range)
For Each cl In r
    If Not cl.Columns.Hidden Then VenA = VenA + cl
Next cl
End Function

Met verschuiving

eelco,

kijk eens of dit je verder brengt....

Bijlagen

Nog een vraag....
Rekenschema.png
Is het mogelijk om de cel 'goedkeuring' te koppelen aan het maandnummer? Ik wil in B11 aangeven in welke maand de goedkeuring plaatsvind, en dat het woord goedkeuring (met bijbehorend bedrag van €2000) dan automatisch naar de correcte maand verplaatst.

Bekijk bijlage Rekenschema.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan