• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Opzoeken waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klattterman

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Beste allen,

Ik ben een rooster aan het maken.

Nu wil ik iets wat heel makkelijk zal zijn alleen ik kom er niet uit.

Ik heb een rooster gemaakt waarin ik de dagen en locaties heb staan. Ik vul dan de namen ik en wil daronder hebben staan de namen en daarachter de locatie waar men moet werken. Alleen wil ik dat dit automitisch gevuld wordt. Het heeft iets met opzoeken te maken maar ik kom er niet uit.

Ik heb een voorbeeld bestand gemaakt waarin staat hoe ik het graag hebben wil aangezien mijn bovenstaande verhaal moeilijk te begrijpen is denk ik.

Alvast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

Dit zou je kunnen met een index en vergelijken , enkel de foutafvang heb ik nog niet .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Klatterman

Hierbij met de foutopvang :

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(plaats;VERGELIJKEN(A11;$B$2:$B$9;0));"")

Klatterman

Hierbij met de foutopvang :

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(plaats;VERGELIJKEN(A11;$B$2:$B$9;0));"")

Let wel dat een .xls extensie de functie ALS.FOUT niet kent.

Klatterman

Voor de gebruikers van excel 2003 :
Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(plaats;VERGELIJKEN(A11;$B$2:$B$9;0)));"";INDEX(plaats;VERGELIJKEN(A11;$B$2:$B$9;0)))

Heel hartelijk dank voor de hulp!!!

Ik probeer de formule nu toe te passen in mijn eigenlijke rooster.

Maar ik kom daar niet helemaal uit. Zou iemand me de formule kunnen uitleggen.
Tevens heb ik het rooster zoals het eruit moet komen te zien toegevoegd.

Excuus voor mijn slechte kennis van excel.

gr Hein

Bijlagen

Klattterman , ik heb mijn voorbeeldje ietsje aangepast , ik had gewerkt met een benoemd bereik " plaats " dit kan je terugvinden door Ctrl F3 te drukken . Nu heb ik de formule anders gezet moet je zelf het bereik van de plaats aangeven .
bekijk mijn voorbeeldje . Bekijk ook eens andere planningen waar ze met VERT.ZOEKEN werken .
Ik persoonlijk mis overzicht .

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan