• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel: orderformulier omzetten in werkblad en pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

burley

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Hallo, ik ben bezig om een orderformulier te maken dat als output een nieuw werkblad met als naam de datum van de ingevoerde bestelling genereerd. Daarna moeten eigenlijk de in het orderformulier ingevoerde waarden gewist worden. Het gaat om een totaal van max 140 producten.

In het nieuwe werkblad moeten dan alleen de rijen met te bestellen producten komen te staan, ivm het overzicht. Idealiter wordt dit blad gelijk als pdf opgeslagen.

Ik ben een absolute leek, maar ik heb inmiddels de functie (met dank aan) waarmee (na invoer van de orderdatum) een nieuw werkblad aangemaakt wordt.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 4 Then
    Worksheets.Add after:=Worksheets(Worksheets.Count)
    Worksheets(Worksheets.Count).Name = Target
End If
    Sheets("Orderform").Select
End Sub

Nu kan ik met een macro wel zorgen dat het hele orderform daar naar toe gekopieerd wordt, maar ik snap niet hoe ik dan kan zorgen dat het elke keer naar het juiste blad gebeurd en niet naar hetzelfde. Bovendien lijkt het mij logischer als alleen de rijen met producten overgezet worden, dit scheelt weer een filter ronde...

Heeft iemand enig idee hoe dit te doen??

Bekijk bijlage test.xlsm

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, is Worksheets(Worksheets.Count) het werkblad waar naartoe gekopieerd wordt? Dan zou een kopieerslag naar dat blad toch voldoende moeten zijn?

ja dat klopt, alleen heb ik dan alle rijen en niet alleen degene waarin bestelde producten staan.
Bovendien heb ik, zoals gezegd, geen idee hoe dat qua code in z'n werk gaat, ik kan het enkel specifiek naar een tablad kopieren.

is er iets van een overzicht van codetermen? Ik kan het prima lezen, alleen het zelf schrijven van expressies lukt me niet.

Herstel laatste bericht.
Ik heb de code met wat creatief plak en knipwerk nu heel aardig in de richting van wat ik wil, nu alleen nog de filter & verberg functie. Zie onderstaande code

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
        Columns("A:O").Select
        Selection.Copy

If Target.Column = 1 Then
    Worksheets.Add after:=Worksheets(Worksheets.Count)
    Worksheets(Worksheets.Count).Name = Target

ActiveSheet.Paste

End If
End Sub

Edit 2:
Ik ben aan de slag gegaan met een sorteerfunctie, maarr omdat ik samengevoegde cellen gebruik (ivm producten met verschillende maten, zie product 7, 30 en 48 in het voorbeeldbestand) werkt dit niet. Niet alle cellen hebben namelijk dezelfde afmetingen

Laatst bewerkt:
Edit 2:
Ik ben aan de slag gegaan met een sorteerfunctie, maarr omdat ik samengevoegde cellen gebruik (ivm producten met verschillende maten, zie product 7, 30 en 48 in het voorbeeldbestand) werkt dit niet. Niet alle cellen hebben namelijk dezelfde afmetingen

Jammer, maar het is algemeen geweten dat het samenvoegen van cellen tot extra problemen KAN leiden (ik zeg niet, ZAL leiden). In dit geval komen er wel problemen van...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan