• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel oude datums verwijderen en datum filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carloj

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Ik ben bezig om een productie planning te automatiseren in excel. Nou heb ik wel het een en ander gedaan met excel en klein beetje met vba maar dit gaat me iets te boven.
Ik heb namelijk op 1 sheet een planning staan van meerdere machines. (zie bestandje)
Nou is het de bedoeling dat er een knopt komt die de datum van gisteren en ouder weg haalt en de datums dan weer filtert zodat de oudste bovenaan staat.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Bijlagen

Dit komt al aardig in de beurt ja, alleen verwijderd hij nu heel de column.
Rows(I).EntireRow.Columns("A:C").ClearContents
Aangezien in mijn sheet de machines onder elkaar staan zou die dus ook de namen / index / formules van de andere machines verwijderen.
Hij zou eigen een bepaald gebied moeten selecteren en daarin alleen de inhoud verwijderen.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

de oudste datum per machine staat toch altijd boven aan, ook als je oudere verwijderd ???

Machine1 1223 1 27-feb
Machine1 1224 2 28-feb
Machine2 1225 3 27-feb
Machine2 1226 4 28-feb

dit is eenvoudiger te sorteren ed.

De filtering doet die prima, maar het verwijderen niet helemaal.
Ik zal het proberen wat beter uit te leggen.
In het bijgevoegde bestandje is iets duidelijker.
Alles wat blauw is wordt aangestuurd door formules. Zo hoef je alleen de code in te voeren en dan zoekt die de naam enz. op. Dit werkt ook al.
Maar omdat deze formules er in staan moet de knop eigenlijk alleen de inhoud van de cel van de code en de oude datum te verwijderen zodat de formule gewoon blijft staan.
Ik weet niet of dit van belang is maar, ook zit er al een knop op die alle datum filter op een bepaalde datum zodat er een dag planning kan worden geprint.
Bekijk bijlage Datum verwijderen + filteren.xlsx

Dit is geen optie omdat er meerdere formules en macro's op het blad zitten.

Het is me al me gelukt met een andere vraag.
Toch bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan