• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel over meerdere sheets met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaesarVbm

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
op sheet2 staat mijn vraag met de voorwaarden.
Ik wil op het 2de blad de voorwaardelijke opmaak krijgen. Ingekleurd en met cijfer en/of letter

De cellen met een cijfers groter dan 0 krijgen een grijze achtergrond en nemen ze het getal over
De cellen met een letter krijgen een rode achtergrond alsook nemen ze de letter over.
De cellen met geen cijfers of 0 krijgen een witte achtergrond.
Virtueel ziet mijn kalender er hier zoals hieronder eruit.
Mvg
CaesarVbm

Bijlagen

Welkom op het forum
voor de vwo kan je =TEKST en =GETAL gebruiken :thumb:

Bijlagen

Sorry trucker10 ik begrijp het niet echt.
ik ken echt niet veel van excel.

Mvg
CaesarVbm

Maar het zou vanuit blad1 alles automatisch moeten overnemen en op blad2 invullen en inkleuren.
Sorry dat mijn vraag niet duidelijk genoeg was.

Mvg
CaesarVbm

Laatst bewerkt:
Zet op blad2 in elke cel een verwijzing naar de juiste cel in blad1.
Voor Blad2 cel B3 wordt dit dan
Code:
=Blad1!B3
Doe dit dan ook voor de overige cellen en elke wijziging op Blad1 wordt dan automatisch overgenomen in Blad2

Ik heb het een beetje aangepast maar met =GETAL kleurt het ook de ' 0' maar op een of andere manier kleurt het ook de grijze vakken van blad1??

Mvg
Mario

De voorwaardelijke opmaak zal niet meer werken bij =Blad1!B3 enz. omdat excel dit als een formule beschouwt . Ik moet nu ook de help raadplegen hiervoor .

Ik weet niet of het juiste oplossing is maar aangezien =Blad1!B3 enz. excel dat als een formule beschouwt dacht ik dat het als uitkomst een getal zou weergeven. Op blad1 kan maar tot getal 24 ingevuld worden. En letters geven in die formule groter dan 100.
Dan heb ik maar als vwo gekozen voor: tussen 0,01 en 24 geeft grijze achtergrond en groter dan 25 (tekst) geeft me een rode achtergrond.
Die oplossing werkt, maar nogmaals ik weet niet of het de juiste oplossing zal zijn.
Ik had het ook niet gevonden zonder jullie hulp.
THX

Mvg
Mario

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan