• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel printen naar 1 PDF bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maoske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Ik heb een excel werkblad gekregen met meerdere tabbladen die ik wil printen naar 1 PDF bestand. Dit blijkt niet mogelijk. Wanneer ik print to PDF gebruik print deze naar 4 verschillende bestanden. Ook op een andere computer, waar ik print to microsoft document image gebruik deelt hij het document op in 4 documenten.

Hij combineert daarbij echter wel 2 of 3 verschillende tabbladen tot 1 document, maar maakt van 7 tabbladen uiteindelijk dus 4 documenten.

Ik vermoed dat er ergens een instelling is die deze splitsing forceert, maar ik heb geen idee waar ik deze instelling kan vinden. Kan iemand hier me dit uitleggen?

Bijlagen

Klik rechts op een tabblad en klik alle bladen selecteren
Ga naar Bestand dan Pagina-instelling
Kijk of alles goed staat en klik op OK (op deze manier heeft elk werkblad dezelfde instelling)
Hierna zou alles in één pdf geprint moeten worden.
Echter weet ik niet waar dit in Excel 2007 zit, omdat hier de menu-opties anders staan.
Het probleem is dus dat de pagina-instelling anders is in de verschillende werkbladen.

Bedankt voor de snelle reactie. Dat dacht ik ook. En als ik dat probeer werkt het inderdaad. Maar als je het document zelf probeert naar een ander bestand te printen kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat bij de laatste 2 geprintte documenten bestaan uit gecombineerde pagina's en dat in 1 van die 2 documenten een aantal landscape en een aantal portret geprintte pagina's zitten. De pagina indeling is dus niet het enige probleem. Ik werk trouwens met Excell 2003.

Laatst bewerkt:
Dat ben ik (gedeeltelijk) met je eens.
Maar als ik dit ook test, heb ik jouw document geopend in Excel 2003.
Ik heb alle werkbladen geselecteerd en de pagina-indeling gelijk gemaakt zoals in mijn vorige post omschreven.
Als ik dan print, wordt het één pdf pagina, alleen is werkmap 4 ook liggend afgedrukt, terwijl je deze op staand had staan. Hiervoor selecteer ik dus alleen nog werkmap 4, wederom naar de pagina indeling en deze op staand gezet.
Dan krijg ik bij het afdrukken één pdf bestand, waarin werkmap 4 staand wordt afgedrukt en de rest liggend.

Conclusie: niet alle pagina-instellingen zorgen voor de meerdere pdf's, maar zeker wel sommige en dat veroorzaakt hier ook dit probleem.

Troedeboer,

Ik ben verder aan het testen gegaan en je hebt inderdaad gelijk. Het is niet anders. Bedankt voor de moeite.

Maos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan