• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdavd15

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Beste Forumgebruikers,

Ik heb in excel een formulier gemaakt die, als die gevuld word, uit 1 of meerdere pagina's bestaat. Hiervoor heb ik een macro geschreven die bepaalt hoeveel pagina's er uitgeprint moeten worden.

Is het binnen excel mogelijk om alleen maar toe te staan om met behulp van deze macro te printen en niet meer met behulp van de knoppenbalk bovenin?

Groeten Alex

Misschien kan je in jouw geval ook gebruik maken van het beforeprint event. Wanneer er dan printopdracht gegeven wordt laat je je macro even lopen alvorens daadwerkelijk te printen.

Dank je voor je snelle reactie.

Heb je hier misschien een voorbeeld van? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe je dit bedoeld.

Avdavd15, Ik heb een kleine procedure voor je geschreven die via het BeforePrint-event voorkomt dat je van de gewone manieren kan afdrukken. Zet dit in de ThisWorkbook-module
Code:
 Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

If WelPrinten = False Then
        MsgBox "Afdrukken mag alleen via de speciale button...", vbOKOnly, "Verwerking afgebroken"
        Cancel = True
    End If

WelPrinten = False

End Sub
...zet dit blokje in een standaard module (eventueel nieuw aanmaken in je project)
Code:
Public WelPrinten As Boolean
Sub Printen()

WelPrinten = True
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

End Sub
(voor het gemak ook het voorbeeldbestandje toegevoegd)

Zie dit als een opzetje voor je eigen code, dus klus rustig verder...:D

Groet, Leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan