• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjv

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Goedemiddag,

Even een vraagje waar ik niet uit kom.

Iemand wil een bestand printen waar heel veel pagina's in zijn. Hij wil schijnbaar alleen de bovenste hebben.

Als je een excel bestand af wil drukken staat links onderin een beetje.

Afdrukken

o Selectie
o Geselecteerde bladen

De onderste staat altijd aangevinkt maar hij print voor hem goed als "selectie" aangevinkt staat. Is er een mogelijkheid dat dit gewoon altijd aan staat?

Bedankt.

Beste TJV,

Ik denk niet dat wat jij wilt mogelijk is. Bij mij staat het vinkje altijd op Active sheets.
Ik werk vaak ook met heel veel grote sheets, en ben ook wel eens tegen de lamp gelopen door gewoon op print te drukken en vervolgens naar de printer rennen om de boel te annuleren.

Wat ik altijd doe:
De Sheets die ik wil printen selecteren door ctrl ingedrukt te houden en op de tabbladen te klikken van de sheets die ik wil printen. Vervolgens print ik (met de selectie op Active Sheets) en komen precies de printjes eruit die ik wil hebben.

Hoop dat dit voor jou ook werkt!

Wat is er mis indien je het afdrukbereik instelt voor alleen het gebied wat op een enlele pagine past ?

Hoe bedoel je dit ?
In Excel bepaal je met "Afdrukbereik" hetgeen je van het rekenblad afgedrukt wilt hebben. Door nu die celmatrix te kiezen die je geprint wilt hebben en 1 bladzijde groot is, voorkom je overschot aan printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan