• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Probleem, laatst beschikbare data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khuuun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2016
Hoi Allen,

Ik ben nieuw hier, met een voor mij belangrijk probleem. Ik ben bioloog en ik tel vogelnesten. Vanaf 2013 doe ik onderzoek. Ik zou graag een kolom maken waarin de laatst beschikbare telling komt te staan, zie bijlage. Zo kan het dus bijvoorbeeld zijn dat ik in 2013 een nest heb geteld, en in 2014 heb gezien dat dit nest onbewoond blijkt te zijn. Echter is het ook mogelijk dat ik een in 2013 ontdekt nest niet meer heb gecontroleerd in 2014 en 2015, dan wil ik de telling in 2013 in deze "status" of "laatst beschikbare data" kolom komt te staan.

Ik leg het mogelijk niet duidelijk genoeg uit, maar het bekijken van mijn versimpeld excel file maakt het wellicht wel duidelijk.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Groet,

Koen. Bekijk bijlage Test_Nesten_Periodiek.xlsxBekijk bijlage Test_Nesten_Periodiek.xlsx

Je kan het natuurlijk ook gewoon in mensentaal uitleggen:
De formule Zoeken zoekt de opgegeven(2) waarde in het bereik dat je opgeeft(B2:D2)

Als het bereik enkel 0 en 1 bevat zal de formule de 2 natuurlijk niet vinden,
en een van de eigenaardigheden van deze functie is dat dan de laatst gevonden waarde aangewezen wordt.

alstublieft! :)

@ Cobbe,
Bedankt voor de uitleg in mensentaal.
Ik snapte de formule van VenA ook niet direct. Zelfs niet met de ingebouwde helpfunctie van Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan