• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

skullte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2013
Dag,

Ik ben bezig voor een opdracht op school om het dynamische gedrag van wind te relateren aan het dynamische gedrag van een offshore windpark.

Ik heb een dataset aan gegevens zie bijlage. Dit is een reeks aaan windsnelheden over een periode.
Nu wil ik graag de aantal keren dat een windsnelheid voorkomt dat groter is dan windsnelheid (referentie) in een opvolgende datareeks berekenen. Dus bijvoorbeeld 400 keer komt het voor dat de windsnelheid groter is dan 5 m/s (referentiewindsnelheid) en die komt dan 50 (opeenvolgende dataset) keer achterelkaar voor.

Ik ben zelf niet echt handig met excel. Zouden jullie mij misschien enkele tips kunnen geven hoe ik dit kan aanpakken?

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben al bezig geweest.

Ik kan bijvoorbeeld de functie countif toepassen. Maar deze telt enkel het aantal cellen die groter is dan 3 bijvoorbeeld in een reeks.
Maar ik wil graag het aantal opeenvolgende cellen tellen waanneer de waarde groter is dan 3. Hebben jullie hier een idee misschien bij?

Ik heb op dit moment deze functie

=MAX(FREQUENCY(IF(C4:C11591>1;ROW(C4:C11591));IF(C4:C11591<1;ROW(C4:C11591))))

Deze functie telt de hoogste eenopvolgende reeks groter dan 1 in een matrix.
Wanneer er bijvoorbeeld een 0,999 staat dan is de voorgaande reeks de grootste op dat moment. Maar dit kan natuurlijk een meetfout zijn. Nu wil ik graag dat hij de volgende scant en als deze kleiner is dan 1 dat hij naar de daaropvolgende kijkt wanneer deze groter is dan 1 dat hij dan weer doortelt zodat hij over de meetfout heen scant.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan