• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel query, toevoegen lege kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geoffcel

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
96
Beste lezer,

Al een tijdje maak ik gebruik van de database mogelijkheid in Excel.
Nu loop ik tegen het volgende probleem. Er wordt een Sheet aangeleverd met een kolommen structuur. De kolommenstructuur van mijn Excelbestand is uitgebreider. Kan ik nu een query schrijven die bijvoorbeeld een aantal kolommen ophaalt, dan een lege kolom en dan weer een aantal kolommen?

Die lege kolom is dan bedoeld om een kolom op te vullen in mijn bestand die niet in het bronbestand bestaat.

Met vriendelijke groet,
Geoffrey

P.S. Ik kan het bron bestand niet veranderen :p
 
Je zult dan alle kolommen moeten benoemen die je uit het bronbestand overhaalt, en daartussen zetten ,'' of ,' '(met een spatie). Mocht dat niet lukken, zet er dan de naam van je kolom achter:
,'' as kolomnaam.

Richard
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je de kolom eigenlijk tussenvoegen? Mss kun je de optie "Formules doorvoeren naar aangrenzende kolommen gebruiken"? (Rechtsklik in je querytable > gegevenseigenschappen).
Gebruik je MS Query voor het bewerken of leg je de verbinding via vba?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan