• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel rang bepaling in wedstrijd (complex)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans010

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2014
Berichten
12
Hallo:),

Ik ben bezig met een programma om te berekenen in een wedstrijd wie welke plaats heeft gewonnen in. Hierbij moet er ook rekening gehouden worden in welke categorie en niveau iemand uitkomt.
In mijn voorbeeld bestand staat aangegeven welke info beschikbaar is en daarnaast wat het uiteindelijk zou moeten worden. Ik heb zelf al van alles geprobeerd, maar ik kom er helaas niet uit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Mvrg,

Hans
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Rev1.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 43
De formules voor deze opstelling staan er nu in,
ik denk dat het beter is om aparte kolommen te voorzien per Niveau.
 

Bijlagen

  • Ranglijst Rev1.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 50
Beste Cobbe,

Bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad makkelijker om per niveau een kolom te maken. maar wat ik zoek is dat het programma deze automatisch uitzoekt en wegzet. bijvoorbeeld dat als er alleen niveau 6 deelnemers meedoen deze ook gewoon bovenaan komen te staan.

Hopelijk kan je mij hier verder mee helpen.

Mvrg,

Hans
 
@Hans010, van harte welkom op helpmij.nl ! Ik hoop dat u veel zult hebben aan de hulp die u hier geboden krijgt :)

Ik heb echter wel de titel van uw vraag aangepast omdat deze volledig in hoofdletters geschreven stond.
Dit komt erg schreewerig over.

Heel veel succes nog met uw vraag :thumb:
 
Hallo,

@ Spiesse: Goede tip, ik zal hier zelf mee aan de gang gaan! als het lukt zal ik deze post sluiten.

@Mastermind: Sorry, dit was mijzelf niet opgevallen, bedankt voor de aanpassing!

@Sylvester: liever niet daar ik hierin niet helaas in thuis ben. maar mocht je er een goede oplossing hebben dan is die natuurlijk altijd welkom! Ook in VBA.

Bedankt voor jullie reacties!

Mvrg,

Hans
 
Helpt dit je verder?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Rev1.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 35
@rebmog
Wil je mij aub die formulegenerator doorsturen, kan die echt goed gebruiken. :):)
 
@Cobbe
Mijn formulegenerator is zwaar versleuteld en beveiligd tegen kopiëren. Dus doorsturen zal helaas niet gaan:):)
 
rebmog, er klopt iets niet helemaal: (ik heb zitten spelen met de punten en de niveaus
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Rev1met foutje.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 30
@Sylvester Ponten

Spelbederver. :) :)
 
Bij gelijke standen gaat het inderdaad fout. Ik zal straks de formules even aanpassen, zodat het ook goed gaat bij gelijke standen.
 
Hierbij het aangepaste bestand. Deze formules werken ook goed bij gelijke standen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Rev1.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 29
hans,
de indeling (gescheiden door lege regels), is die alleen afhankelijk van niveau ?
of is die juist in de eerste plaats afhankelijk van categorie en daarna pas van niveau?
in je voorbeeld komt dat niet helemaal naar voren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan