• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel reageert niet, dit is de foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritska

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Hoi allemaal,

Zoals gebruikelijk doet de computer volkomen onverwacht niet wat ie moet doen. Hier is het Excel wat blijft hangen. Het opstarten gaat traag, het openen van een bestand gaat normaal. Zodra je echter in het bestand beweegt met de pijltjes/muis loopt de boel vast.
Programma reageert niet, afsluiten, niet verzenden etc.

Zo ziet de melding eruit:

\Temp\Werb5d5.dir00\EXCEL.EXE.mdmp
\Temp\Werb5d5.dir00\appcompat.txt

Als ik in de logboeken kijk staat er:

Foutmelding....application hang....Categorie (101) Gebeurtenis 1002
Vastgelopen module hungapp

Kan iemand hier kaas van maken?
Ik heb al systeemherstel gedaan tot een punt waar de foutmeldingen nog niet aanwezig waren. Windows update gedaan (dat liep ook niet foutloos). Virusscan gedaan.

Ik weet niet welke versie je van Office gebruikt maar kijk eens in Excel en dan Help. Daar zie je dan Analyze en Herstel. Voer dit uit en met een beetje gelukt werkt alles weer.
Zorg dan wel dat je de Office cd bij de hand heb.

Wat je ook nog kunt proberen
Start-> Uitvoeren en type: Excel.exe /a

Dank je wel Mikeo, ga het gelijk even proberen!

Het is trouwens Excel 2002

Laatst bewerkt:
Hmmmzzz..... op deze computer draait xp home. Na analyse en herstel waarbij om de office pro cd werd gevraagd die ik natuurlijk niet heb, is het proces toch voltooid en heb ik volgens het logboek xp pro geinstalleerd.:shocked:
Maar goed, ik heb opnieuw opgestart......zelfde probleem als daarnet. Paar keer klikken en vastlopen. Via excel.exe /a bleek het probleem ook hetzelfde.

Als je de cd niet hebt dan gaat dat niet lukken en is het herstel ook niet goed uitgevoerd.
Je moet dus echt de cd even zoeken en nog eens proberen.

Dat is dus zo gek. XP home is geinstalleerd als besturingssysteem....ik start analyseer en herstel en er wordt gevraagd naar de pro cd. Ik had ook geen andere keus, kon niets anders selecteren.

Hahaha neeee wigi, ik heb echt geen pro op deze computer. Dus ook geen illegale. Op mijn laptop staan ze allebei maar dat heeft de vorige baas geinstalleerd en daar heb ik de cd dus niet van.

Was maar een kleine joke.

En nu terug on-topic! Hopelijk geraakt het opgelost. Ik kan zelf geen gerichte raadgevingen geven.

Algoed Wigi, al goed :D
Als ik nou eens systeemherstel doe. Dan ga ik terug tot voor deze actie. Dan kan ik toch met de home cd erbij excel verwijderen en weer opnieuw installeren?

Als ik nou eens systeemherstel doe. Dan ga ik terug tot voor deze actie. Dan kan ik toch met de home cd erbij excel verwijderen en weer opnieuw installeren?

Systeemherstel kun je proberen. Let wel op in Home zit geen Excel. Home is je besturingssysteem en je moet een aparte cd hebben met Office.

Of je moet in het bezit zijn van herstel cd's dit bij de PC horen. Dan kan het zijn dat Excel er wel bij zit.

Mocht je een office cd hebben dan kun je altijd je huidige versie deinstalleren en dan met behulp van de Office cd hem er opnieuw opzetten.

Als je geen cd hebt dan wordt het allemaal erg lastig denk ik.

Je kunt ook proberen om de updates van office te installeren maar dan moet je volgens mij ook de cd hebben maar weet ik niet zeker.
http://office.microsoft.com/nl-nl/downloads/default.aspx

Laatst bewerkt:
Ahaaaa....ik heb idd een office cd. Het systeemherstel heb ik gedaan dus dat gekke pro gedoe is weg. Nu nog proberen excel te deinstalleren en opnieuw er op te zetten. Dank je wel voor het meedenken! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan