• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Hallo Forumleden

Ik heb een probleem met een Excelbestand (Excel2003).

Het gaat om een bestand dat pensioenen berekent en de bijbehorende premies en koopsommen.
Dat werkt allemaal zoals gewenst.
Maar nu het probleem: als ik (o.a. op het werblad salarissen) een kolom wil invoegen reageert Excel plotseling niet meer.
Eerst krijg ik dat draaiende cirkeltje, dan verschijnt de toevoeging 'reageert niet' in de titelbalk en als ik dan ergens klik wordt het scherm half doorzichtig en dat blijft duren totdat ik besluit om Excel af te sluiten. Bij de nieuwe opstart krijg ik dan wel de mogelijkheid het hestelde bestand te kiezen.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Het probleem doet zich ook voor op mijn andere PC (net opnieuw geïnstalleerd).

Bijgaand de link naar mijn bestandje op MijnBestand.nl: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OYKXQL4SRS
67.xls

Ik heb wat mogelijk gevoelige informatie (de tarievenbladen) verwijderd, maar dit heeft geen invloed op wat er gebeurt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Ger

hallo Ger
misschien heeft het met een aantal variabelen te maken
bv PercentageNP bv geeft verw! Zo zijn er meer .
als je een plek waar de variabelen naar verwijzen verwijdert dan kan dat gebeuren.
zo'n plek kan een kolom of een rij of een blad zijn

groet sylvester

Hallo Sylvester,

Die celnaam-variabelen kunnen volgens mij niet het probleem zijn.
Ik had alle overbodige celnamen namelijk al weggehaald (na een antwoord van HSV op een eerdere vraag).
De variabelen die nu nog #verw! als resultaat geven, zijn de variabelen die stonden in de werkmappen met gevoelige gegevens.

Maar toch bedankt voor je suggestie.

Groetjes,
Ger

Ik denk eerder dat het een geheugenprobleem is.
Door het grote aantal namen en verwijzingen krijg je natuurlijk ook een zeer groot aantal herberekeningen en verwijsaanpassingen, als je ergens een kolom in- of toevoegt.
Dat kan Excel niet verhappen, denk ik zo.

Hallo Cobbe,

Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar die verwijzingen en herberekeningen zouden toch ook moeten plaatsvinden als ik geen celvariabelen maar gewoon de celnaam gebruik?
Of zie ik dan iets over het hoofd?

Groetjes,
Ger

Zet de automatisch berekening eens op handmatige berekening en kijk eens wat er dan gebeurt.

Hallo Willem,

Ook een goeie.
Was ik zelf niet opgekomen.
Heb het meteen geprobeerd, maar geeft helaas hetzelfde resultaat.
Ik ben dus bang dat het niets met berekenen te maken heeft.

Geheugen zou natuurlijk kunnen, maar zo groot is het bestand nou toch ook weer niet.

Bedankt voor je reactie,

Groetjes,
Ger

Zorg er voor dat voordat je een kolom invoegt alle kolommen en rijen zichtbaar zijn.
Dan is het zo gepiept.

Hallo Willem,

Dat is 'm.
Het werkt inderdaad.
Hoe simpel kan het zijn hè.

Bedankt voor het meedenken en de snelle oplossing.
Ik kan gelukkig weer verder met het berekenen van de pensioenen.

Ook de anderen bedankt voor hun bijdrage.

Groetjes,
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan