• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel reeks tussen bepaalde tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aendekerk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2013
Beste helpmij'ers,

Ik ben bezig met een excel project, en kwam het volgende probleem tegen.
Ik werk met verschillende tabbladen. Even als voorbeeld: Tabblad 1 en Tabblad 2.
In Tabblad 2 staat een reeks. Stel:

A1: 1
A2: 2
A3: 3

Deze reeks wil ik verwijzen naar Tabblad 1, maar hier moeten 3 cellen tussen zitten. Dus:
A1: 1
A4: 2
A6: 3

Is het mogelijk om deze reeks met of zonder een formule door te kunnen trekken?
Met de hand doen is geen optie, het zijn namelijk duizenden getallen.

Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet,

in A1 en dan A1 t/m A3 selecteren en doorslepen

Code:
=INDIRECT("tabblad2!A"&(RIJ()+2)/3)

Niels

Niels, mag ik vragen waarom je indirect gebruikt?

Als je
Code:
="Tabblad 2"!A1
in cel A1 op tabblad 1 zet en
Code:
="Tabblad 2"!A2
in cel A4 op tabblad 1 zet, dan cel A1 tot en met A6 selecteerd op Tabblad 1 en deze doortrekt naar beneden kan het toch ook?

Mvg, Ronald

Laatst bewerkt:
Niels, mag ik vragen waarom je indirect gebruikt?

Als je
Code:
="Tabblad 2"!A1
in cel A1 op tabblad 1 zet en
Code:
="Tabblad 2"!A2
in cel A4 op tabblad 1 zet, dan cel A1 tot en met A6 selecteerd op Tabblad 1 en deze doortrekt naar beneden kan het toch ook?

Mvg, Ronald

Bedankt voor je reactie Ronald,

Dit heb ik al geprobeerd, alleen excel gaat er dan vanuit dat je de normale reeks wil doortrekken. Dus pakt hij bij tabblad 1 A9 ook het getal van tabblad 2 A9. Terwijl dit bij tabblad 2 dan A3 moet zijn.

in A1 en dan A1 t/m A3 selecteren en doorslepen

Code:
=INDIRECT("tabblad2!A"&(RIJ()+2)/3)

Niels

Bedankt voor je reactie Niels, ik begrijp alleen nog niet wat er dan in de formule RIJ moet komen te staan. Ik heb de formule precies ingevuld als je voorgesteld hebt, met RIJ(A1) in tabblad 1 alleen doet hij nog niets. Ik krijg namelijk de foutmelding #VERW!

Laatst bewerkt:
Zoals het in je voorbeeldje staat moet het inderdaad komen te staan. Maar is dit niet mogelijk met een formule? Zodat ik dit ook tussentijds of naderhand kan aanpassen? Ben ook niet goed in het programmeren van excel namelijk.

De code: =INDIRECT("tabblad2!A1")&(RIJ()+2)/3 pakt hij niet. Of er komt een raar getal uit (11), of ik krijg de foutmelding dat de verwijzing niet klopt. Weet iemand wat er dan niet klopt aan mijn invoering van de formule?

Laatst bewerkt:
Even nog een extra toevoeging. Het zijn allemaal verschillende nummers die gescheiden moeten worden met 2 cellen. Er is dus geen mogelijkheid om de cijfers automatisch bij elkaar op te laten tellen. De getallen staan onder elkaar in tabblad 2, deze moeten in tabblad 1 komen te staan met 2 cellen er tussen.

zie voorbeeld,
Kijk eens naar de haakjes in jouw formule en de mijne, je moet die wel op de juiste plaats zetten en de vefwijzing naar A1 staat er bij mij niet in, dit is alleen een A.

Bekijk bijlage slepen per 4.xlsx

@Ronald1986 , die indirect staat er omdat je de celverwijzing samenvoegd uit verschillende waarde, de A van de kolom en dan het rijnummer gedeeld door 3.
de manier die jij omschrijft werkt niet voor formules.

Niels

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan