excel regel in tekstbox plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogerheide

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2007
Hoi ,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag over een bepaalde regel in excel naar tekstboxen in VB6 te plakken.

Ik heb het voor elkaar om een excel te openen en dan de eerste kolom (A) weer te geven in een combobox.

Als ik in de combobox een waarde selecteer dan dan moeten alle testboxen die ook in dit form staan gevuld worden met de overige velden die in de regel staan van de geselecteerde waarde in de combobox. (vanuit excel)

Kan iemand me helpen?? bedankt!

Hoogerheide.

Kan je misschien een voorbeeld bestand plaatsen om wat beter te kunnen zien wat je al hebt en wat je precies wil?

hoi

ja dat kan ik, hier heb ik het stukje code wat ik gebruik om de combobox te vullen,
nu wil ik hiera dus tekstboxen vullen met cellen uit de excel file uit dezelfde regel als die geselecteerd word in de combobox.

Private Sub Command1_Click()
Dim Cel As Byte
Dim objexcel As Excel.Application
Set objexcel = CreateObject("excel.application") 'create object excel
With objexcel
.Visible = False
.Workbooks.Open FileName:="c:\testblad.xls"
Cel = 1

Do While Cells(Cel, 1) <> ""
Me.Combo1.AddItem Cells(Cel, 1) 'toevoegen item aan combobox

Cel = Cel + 1 'volgende cel
Loop

.Workbooks.Close 'sluiten
.Quit 'afsluiten
End With
End Sub

bedankt alvast
Hoogerheide

Met Combo1.ListIndex kun je het nummer van de geselecteerde waarde in je combobox opvragen.
Als je bijvoorbeeld een lijst hebt van:
- A
- B
- C
- D
dan krijgt A ListIndex nummer '0', B krijgt '1',C krijgt '2' en D krijgt '3'.
Aan de hand van dit nummer kun je vervolgens in de Excel-sheet de bijbehorende gegevens erbij zoeken. Bijvoorbeeld de gegevens voor A staan in rij 2, dan kun je de ListIndex + 2 gebruiken als rijnummer waar de gegevens uitgehaald moeten worden.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Hoi bedankt,

Kun je me een voorzetje geven over hoe de code eruit zou kunnen zien?

bedankt alvast!

Als je even je Excel-bestand of een beknopte versie ervan kunt uploaden, kan ik de code voor je er meteen in zetten. Dan is het ook voor mij iets makkelijker om meteen kloppende code te genereren.

hoi,

bestand is toegevoegd, het is een excelfiletje met 4 kolomen en de code en het form (helemaal compleet dus je moet het in visual studio 6 direct kunnen openen.,

Als je op command1 drukt zullen de gegevens in de combobox komen te staan, nu wil ik dus als ik hierin een waarde selecteer, dat de waardes van de overige kolomen in text1,2,3 komen te staan,

ik ben dolgelukkig als je me kan helpen,

bedankt alvast!!

Bijlagen

Hoi Hoogerheide,

Ik heb hier een oplossing voor je probleem.
Zoals je ziet heb ik het openen en sluiten van de Excel-file in een module gezet. Plus dat ze alleen bij de form_load en form_unload aangeroepen worden zodat niet telkens Excel opgestart dient te worden, maar deze op de achtergrond gewoon continu klaarstaat.

Veel plezier ermee!

Bijlagen

Goedemorgen,

Nu heb ik een volgende vraag over een excelregel naar VB6 halen.

eerst wilde ik het in testboxen plakken nadat ik het had geselecteerd in een combobox.
(zie code hierboven
Nu is het anders:

Ik heb in een variabele al een tekst staan (deze tekst staat ook ergens in kolom A van de excel sheet)

Nu wil ik van de regel waarin deze waarde staat alle andere waardes van die regel in een array hebben.

Kan iemand me daarmee helpen?
Ik krijg het niet voor elkaar.

mvg Hoogerheide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan