• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel regels zijn verschoven

• Onderwerp starter Onderwerp starter ajan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ajan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2014
Sinds 2004 werk ik intensief met Excel.
Gelukkig zijn er geen problemen met het abonnementenbestand, maar ik heb ook een bestand waar ik al die jaren abonnees in plak die opgezegd hebben en - belangrijker - die problemen met betalingen gegeven hebben.

Ik heb nooit echt veel aandacht aan dat bestand besteed, maar ben nu begonnen met het opschonen.
In feite wil ik er alle mensen uitlichten waar ooit betalingsproblemen mee zijn geweest, om het overzichtelijk te maken.
En nu staat het huilen me nader dan het lachen, want door verkeerd invoegen zijn de regels verschrikkelijk verschoven.
Er is gewoon niet meer mee te werken en bevat (behalve veel ruis) ook zulke waardevolle informatie.

Maar het is zo'n knap programma, weet ik van vroeger op kantoor. Je moet alleen de juiste persoon vinden, die er alles van af weet.
Mijn redding zou zijn als Excel ook ergens opgeslagen heeft op welke datum welke regel is toegevoegd en als dàt weer hersteld zou kunnen worden.

Wie oh wie?

Beste ajan,
Welkom op het forum.

Als je zo intensief er mee bezig bent geweest dan had je de functie al eerder tegen het lijf moeten lopen. Ik moet je ook helaas mededelen dat dit er dan ook niet in zit.
Weet niet of je op een netwerk zit waar back-ups van gemaakt worden. Dan zou je het bestand hier vanaf kunnen plukken...

Als er van je oude bestand geen back-up gemaakt is en je hebt op het mooie diskette knopje geklikt dan houd ik het bij reddeloos verloren ja...

Er kan nog een oplossing zijn, maar het is de vraag of de map waar ik op doel niet is leeg gemaakt door onderhoud.
Ik weet niet met welk besturingssysteem gewerkt wordt, maar in deze kan ik vaststellen dat er een reserve bestand is te vinden in C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp en de naam begint met een golfje ~ en eindigt met als extensie .TMP en de grootte daarvan komt overeen met uw eigen bestand
Maar in die TEMP map kan mogelijk nog een oud dumpbestandje gevonden worden.
Of zoek maar alle *.TMP bestanden in alle TEMP mappen en bekijk elk bestand waar een overeenkomst in is te vinden in uw eigen bestand.
Kopieer dat bestand ergen heen en verander de extensie TMP in XLS dan hebt u alles weer terug.
Als dit niet lukt of u bent niet in staat in bestanden te kijken, dan kan Total Commander dat voor u oplossen met toets F3 en ook zoeken alt-F7. Succes

Heb je bij Bestand > Info > Versies gekeken of er toevallig een vorige versie is opgeslagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan