• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Relaties / codes

• Onderwerp starter Onderwerp starter dhens
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dhens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Geachte heren en vrouwen,

Ik heb een uitdaging

Bijgevoegd vindt u een excel bestand.

In dit bestand zijn een aantal tabbladen te zien waarvan de eerste als 'totaal' aangegeven staat. In de totaaltab staan verwijzingen naar de andere tabs.

Mijn vraag gaat over de kolommen c t/m g. Daarin staan achtereenvolgens 'waarover?', 'hoofdcode', '1e subcode', '2e subcode' en '3e subcode'.

Met filters kan ik een selectie maken in de kolommen.

Wat ik zou willen is het bepalen van relaties. Zo is bijvoorbeeld te zien dat over 'rol en werksituatie' (als je daarop selecteert bij 'waarover?') een hoop gezegd is in de vorm van codes. nu ik de relaties zichtbaar willen maken. Dus als volgt:

Rol en werksituatie:
- Welke hoofdcodes?
- Welke subcodes bij de hoofdcodes?

Ik hoop dan te kunnen zien welke hoofd en subcodes het meest worden vernoemd binnen een bepaalde 'waarover?'

Mocht mijn uitleg niet duidelijk zijn (wat ik met goed voor kan stellen), laat het dan even weten.

Met vriendelijke groet,

Dirk

ps. Kan ik naderhand ook nog gewoon tabbladen toevoegen met codes?

Bijlagen

Beste Dirk,

Welkom op het forum.

Je hebt het over de kolommen c t/m g, maar die zijn in het voorbeeldbestand niet allemaal gevuld?

Ver vind ik het persoonlijk erg lastig dat je alle tekst verticaal hebt uitgelijnd. Leest wat moeilijk.

Heb je al gekeken naar de mogelijkheden van een draaitabel?

Beste Gert,

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het bestand daarna nog aangepast.

Het is nu kolom a t/m e.

De codes staan verticaal uitgelijnd om er in het midden nog een stuk tekst stond en anders paste het niet meer op een pagina.

Ik heb verder nog niks anders geprobeerd en draaitabel klinkt me allerminst bekend in de oren.

Groet,

Dirk

Dirk, het is mij echt niet duidelijk wat je hier nu mee wil. Ik zie op het totaalblad allemaal formules staan die verwijzen naar de achterliggende bladen. Maar het doel ontgaat me.

Wat wil je hiermee gaan doen? Resulaten van een enquete verwerken of zo? Dan is Excel helaas niet zo geschikt en zou je eens naar SPSS moeten kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan