• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel restrictie op cel van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
210
Beste Helpers,

ik ben bezig met het maken van een formulier in excel, nu loop ik tegen een probleem op. ik wil dat de gebruiker van het formulier in een tekst veld maximaal 1200 tekens kan invullen. hoe krijg ik dit gemaakt?

Met vriendelijke groet,

Hollander
 
Dit zou je makkelijk kunnen doen met data >> valideren >> toegestaan: lengte tekst.
Maar 1200 tekens is best veel, volgens mij heeft excel zelf ook een max aantal tekens voor een cel. Ik zal ff kijken hoe het zit.

ff snel googlen en ik vind dit:
EEN cel kan ongeveer 32000 tekens bevatten.
Dat is een aardig hoofdstuk van een boek.

Geen sterveling zou hier voor kiezen.
Excel kan echter maar ongeveer 1024 tekens van die cel in beeld laten zien.

De betrouwbaarheid laat ik aan jou over. Je kan het natuurlijk ff testen.
 
Beste bandito bob,

Bedankt voor je reactie. het werkt. al kun je wel meer tekens dan type en komt pas later de melding van je kunt hebt te veel tekens waardoor je tekens moet gaan schrappen .. is er geen mogelijkheid om intestellen dat je dan gewoon niet meer kan type ?

Met vriendelijke groet,

Hollander
 
Beste bandito bob,

Bedankt voor je reactie. het werkt. al kun je wel meer tekens dan type en komt pas later de melding van je kunt hebt te veel tekens waardoor je tekens moet gaan schrappen .. is er geen mogelijkheid om intestellen dat je dan gewoon niet meer kan type ?

Met vriendelijke groet,

Hollander
Dan zal dat met VBA moeten, wat volgens mij wel kan. Nu heb ik laatst een topic zien passeren waar dit ook werd gevraagd (en opgelost). Misschien kan je ff op dit forum zoeken.
 
Suggestie: gebruik een echt formulier: Userform.
 
beste helpers ,

ik heb vanalles op het forum gelezen over userforms etc, hoe maak ik zo iets aan?

het idee is dat als een gebruiker meer dan 750 tekens gebruikt (heb dit bij gesteld omdat 1200 veel te veel was) hij niet meer verder kan typen en het veld rood kleurt.

Alvast bedankt!

mvg

Hollander
 
Kijk eens hier.(registreer om het bestand te downloaden)
 
Valideren

De oplossing kan veel eenvoudiger. Als ik het probleem goed begrijp moet je gewoon de optie valideren gebruiken, dit zit onder data. Is zo eenvoudig dat je er zol zelf wel verder uitkomt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan