• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel rijen kopiëren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

diamondbrother

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Berichten
36
hallo iedereen,

graag wil ik gegevens van een tabblad naar een ander automatisch kopiëren als er een waarde staat in een bepaalde kolom.
concreet :
in bijgaand excel bestand heb ik dus een kolom "Busje".
als er op een bepaalde rij busje 1 komt dan moet deze rij gekopieerd worden naar een ander tabblad bv busje 1, bij alle andere busjes zelfde. er zijn 6 busjes en een Mercedes en ook eigen vervoer.
is dit mogelijk met excel? En wat als er meerdere mensen met het busje rijden? Dan wordt een ander bestand gebruikt om ritten te registreren, maar omdat de km registratie moet kloppen in blad busje 1,2,... Moeten de ritten gekopieerd worden naar 1 zelfde bestand.
Enkel het eerste tabblad is hierbij nodig.

Groetjes en alvast bedankt

Stefaan.
 

Bijlagen

  • Rekenblad Koen.xlsx
    67,1 KB · Weergaven: 107
Laatst bewerkt:
Waarom staan er op het tabblad 'januari 2018' ook data van andere maanden? Wil je voor iedere maand een apart tabblad of alle data in een tabel?
 
Bekijk bijlage Rittenregistratie Koen.xlsxDag sleutel62

Die datums is gewoon om te proberen, indien dit kan mag excel enkel van de respectievelijke maand datums aanvaarden.. Dat moet idd voor elke maand een ander tabblad zijn. Maar ik ben vergeten iets te vermelden. De gegevens van dit bestand zijn gelinkt aan een ander bestand deze gegevens worden gedeeltelijk gekopieerd. In het andere bestand (rittenregistratie koen, in bijlage) wordt alles ingevoerd. Dus concreet : de gegevens van dit bronbestand moeten dus gekopieerd worden en gesorteerd per busje naar een ader bestand/tabblad in rekenblad koen. Maar zoals eerder vermeldt zijn er ook andere chauffeurs dan koen en die gegevens moeten ook in dat derde bestand komen op volgorde van kilometers. Het is vooral belangrijk dat de kilometers hier worden bij gehouden. Of is hiervoor een beter/andere manier?
Ik vraag veel, ik weet het, maar hopelijk lukt het .

Alvast bedankt.
 
Helaas ben ik geen Excel expert en reikt mijn kennis niet ver genoeg om dit probleem op te lossen. Het is misschien mogelijk door macro's te maken en deze met een programmeertaal (VBA) automatisch wijzigingen te laten aanbrengen.
 
Niet dat ik de oplossing weet maar minimaal 3 tabs met nagenoeg dezelfde gegevens klinkt niet erg doordacht.:confused:
 
@ vena dat is niet wat ik vraag he, het is voor iemand anders, en die gegevens zijn nodig omdat niet iedereen alles hoeft te zien. 1 bestand om alles in te voeren, 1 bestand met de kms en 1 bestand met berekenblad, als dit niet echt doordacht was dan was jou antwoord dit evenmin, geef me dan een doordachte oplossing!
 
Het staat ook in mijn reactie dat het niet direct een antwoord op de vraag is.

-Stap 1 Verwijder alle kleurplaten;
-Stap 2 Leg alle data vast in één tabel;
-Stap 3 Maak gebruik van het autofilter of het geavanceerde filter middels VBA om een nieuw bestand te creëren;
-Stap 4 Maak van het nieuwe bestand weer een kleurplaat middels VBA;
-Stap 5 Sla het nieuwe bestand op;
-Stap 6 Verstuur het bestand naar daar waarop je gefilterd hebt?
Is dit beter doordacht zo?

Nb1. Aan voorbeeldbestanden met een externe koppeling hebben we niet zoveel.
Nb2. Over hoe je data kan filteren middels VBA en opsplitsen naar verschillende tabjes of bestanden is voldoende te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan