• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel rijen tussen voegen op basis gegevens ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
3.584
voor de kenners:

Ik heb een excel file met daarin klantnamen, produktgroepen en kortingen.

Deze moet geimporteerd worden in mijn systeem. Ik moet echter produktgroepen waar geen korting voor geld wel importeren maat met waarde 0

In bijgevoegde excell op blad 1 de huidige lijst die ik heb, op blad 2 alle produktgroepen. Op blad 1 heb ik aangegeven wat het resultaat moet worden.
Mocht een produktgroep dus niet bestaan bij een klant moet er een regel worden tussengevoegd met waarde 0

mogelijk in excel?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 46
Zet deze bijv. in cel K3 en trek 'm naar beneden. Let op, is een matrixformule, dus ingeven met CTRL-Shift-Enter:

Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$3:$C$12;VERGELIJKEN(F3&H3;$A$3:$A$12&$C$3:$C$12;0);2);0)

Bekijk bijlage VoorbeeldExcelbat.xlsb

Greetz/Excelbat
 
Bedankt voor je reactie maar is niet helemaal wat ik bedoel.
 
Wat bedoel je dan wel. Waar gaat het verkeerd met de geboden oplossing?

Greetz/Excelbat
 
In het bijgevoegde voorbeeld heb ik de gegevens die ik nu heb in kolommen A B en C gezet.

Dit zijn klanten die op een bepaalde artikelgroep kortingen hebben (de artikelgroepen staan in blad 2)
Nu zie je dat bv klant AAAA geen korting op artikelgroep 70 heeft.
Klant BBBB heeft geen korting op artikelgroep 20, 40 en 50.

Ik moet een overzicht genereren dat all klanten onder elkaar komen te staan met alle artikelgroepen 10 t/m 70 en de bijbehorende kortingen.

Er moeten dus lege regels worden toegevoegd met de artikelgroep die mist en 0% korting.

zie kolom F G H
 
Ik moet een overzicht genereren dat all klanten onder elkaar komen te staan met alle artikelgroepen 10 t/m 70 en de bijbehorende kortingen.

Is een tabel met vertikaal de klanten en horizontaal de artikelgroepen en op de kruisingen de kortingen niet veel overzichtelijker?
 
Het gaat erom dat ik uiteindelijk een CSV krijg die ik moet importeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan