• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

semwolsink

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2018
Hallo,

Ik heb een vraag.

Op dit moment heb ik een lijst met barcodes, ik heb een scanner maar als ik deze op een leeg vakje zet scant hij gelijk de code erin als ik hem op de code scan.

Ik wil graag dat hij de code opzoekt tussen de codes die in het bestand staan en dat excel de code dan groen maakt zodat ik weet wat er mist van mijn producten, heeft iemand hier een macro of oplossing voor?

Waarom neem je dit niet even op met de leverancier van de scanner? Een leeg vakje is de actieve cel? Macro's worden vaak gemaakt opv van een voorbeeldbestand maar dat is niet vinden. Hoe kan je zien dat er een code ontbreekt? Als de code ontbreekt dan valt er niets groen te maken en dan weet je dat de code ontbreekt?

De leverancier stuurt ons een mail met de codes maar omdat er soms een pakket ontbreekt komen wij hier later pas achter, wij willen dus in de lijst met codes hebben dat we een product scannen hij gelijk groen word zodat alles wat niet gekleurd is opnieuw besteld kan worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
Sub Scannen()
'
' Scannen Macro
'
    Dim FindString As String
    Dim rng As Range
    FindString = InputBox("Scan de Barcode", "Gemaakt door")

If Columns("M").Hidden = True Then
    MsgBox ("U hebt Kolom M verborgen ")
    Exit Sub
    End If

If Trim(FindString) <> "" Then
        With Sheets("Hoofdblad").Range("M:M")
            Set rng = .Find(What:=FindString, _
                            After:=.Cells(.Cells.Count), _
                            LookIn:=xlValues, _
                            LookAt:=xlWhole, _
                            SearchOrder:=xlByRows, _
                            SearchDirection:=xlNext, _
                            MatchCase:=False)
            If Not rng Is Nothing Then

Application.GoTo rng.Offset(0, 5), True
                rng.Offset(0, 3).FormulaR1C1 = "JA"
            Else
                MsgBox "Lidnr niet gevonden", , "Welkom   " & Application.UserName
            End If
        End With
    End If
'
End Sub

hierbij de code om de barcode te scannen. er wordt gezocht in kolom M in "Hoofdblad"
Drie kolommen naar rechts wordt een Ja geplaats.
5 kolommen naar recht wordt de cursor geplaatst.

Bedankt,

Dus als ik deze code invoer in een excel bestand waar alle codes al in staan en ik scan de barcode krijg ik er een ja achter?

@gober

alleen ik moet de hele rij hebben, ik heb nu 1 vakje, hoe doe ik dit?

bedankt!

@gober

Plaats een voorbeeld bestand met omschrijving wat je wilt bereiken, en je wordt vast verder geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan