• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel selectie beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucsleegers

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Beste,

ik heb een vraag ivm met excel.

ik heb een bepaald werkblad waar ik een selectie met uitkomsten van formules wil beveiligen. hoe kan ik er voor zorgen dat bij deze uitkomsten geen wijzigingen kan worden gemaakt?

mvg

Luc Sleegers

Bedoel je dat er niets aan de formules mag gebeuren, of dat die formules altijd hetzelfde resultaat moeten tonen (dus dat er niets mag gebeuren aan de cellen die gebruikt worden in de formules)?

Selecteer die cellen, via Opmaak > Celeigenschappen zet je op het laatste tabblad de cellen op Geblokkeerd. Vervolgens, bij Extra > Beveiliging beveilig je het tabblad, al dan niet met paswoord.

Hey

alleen probleem is dan dat die heel het werkblad blokkeert en dat is niet de bedoeling
een deel moet beveiligd worden en een deel moet toegankelijk blijven om in gevuld te worden

Zet alle cellen op niet-geblokkeerd, en blokkeer dan de gewenste cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan