Excel Selectielijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royzilla

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2014
Berichten
187
Goedemiddag,

Wie kan mij helpen met een selectielijst? Ik kom er even niet uit.
Weet iemand hoe het mogelijk is om een aantal kolommen uit "Sheet2" te tonen in "Sheet1" onder elkaar d.m.v een selectie lijst?

Wat ik dus precies wil:
In sheet2 heb ik een tabel. Ik wil een aantal kolommen: jan - dec in een selectie lijst hebben. Als april wordt geselecteerd wil ik ook dat maart wordt opgehaald. Als deze keuze dus gemaakt is, wil ik dat de 2 maanden in een kolom titel komen en de resultaten die er allemaal in gevuld zijn(afbeelding1) dat die dan onder elkaar gezet worden in sheet 1.

Capture.PNG Sheet 2
Deze kolommen wil ik dan bijvoorbeeld in sheet1 op de kolommen G-H
Kan iemand me hiermee helpen?
 
Een voorbeeldbestand waarin je duidelijk maakt waar wat moet komen kan de zaak al wat vooruithelpen.
 
Hee je hebt gelijk.

Ik heb een keuzelijst bovenaan in cel B1. die heeft het bereik van Sheet 2 de kolom titels van Q - AB.
Wat ik nu wil is dit. Als er bijvoorbeeld de maand Juli wordt gekozen, wil ik dat ook de vorige maand wordt getoond.
de gekozen maand moet in het titel gecombineerde Titelvak HI komen. En de vorige maand in het gecombineerde titelvak FG. De percentages die in Sheet2 onder de maanden staan, wil ik in de eerste kolom cellen van dit gecombineerde deel hebben. Want de kolom ernaast wil ik ergens anders voor gebruiken.

Kan iemand me hiermee een steuntje in de rug geven en wat uitleg geven? Dankjewel.Bekijk bijlage Testhelpmij.xlsx
 
Code:
Sub tst()
    With Sheets("Sheet2")
        fColumn = .Range("Q3:AB3").Find(Sheets("Sheet1").Range("B1")).Column
        .Cells(3, fColumn).Offset(1).Resize(39).Copy
        Sheets("Sheet1").Range("H4").PasteSpecial xlPasteValues
        .Cells(3, fColumn - 1).Offset(1).Resize(39).Copy
        Sheets("Sheet1").Range("F4").PasteSpecial xlPasteValues
    End With
    Application.CutCopyMode = False
End Sub
 
Super!
Door deze opsteker kan ik weer verder! Echt super bedankt!
 
Is het ook mogelijk om de geselecteerde maand in cel H3 en F3 te plaatsen met dat stukje code?
 
H3 is een samengestelde cel, dus nee. Overigens heb je koppen in rij 3 staan, dus echt logisch is je vraag niet...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan