• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel sheet als PDF op bureaublad opslaan met bestandsnaam die in een cel staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
151
Hallo experts,

Op dit moment gebruik ik excel 2003 en ik wil graag een knop aan mijn excelsheet toevoegen die het volgende doet:

- Hij moet de excelsheet als PDF op het bureaublad opslaan
- dit PDF document moet automatisch de naam krijgen die in een bepaalde cel in vermeld

Ik hoop dat dit mogelijk is.

ps wellicht handig om te vermelden: In excel is er een menu "Adobe PDF" waarin je het exceldocument/sheet kan converteren naar een PDF.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\desktop\" & [a1] & ".pdf"

Het pad dien je nog aan te passen aan je eigen situatie.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Voor desktop te bepalen is de volgende macro

Code:
    Dim objWSH          As Object
    Dim strPath         As String
    
    Set objWSH = CreateObject("WScript.Shell")
    strPath = objWSH.SpecialFolders("Desktop") & "\"

Niels
 
Hallo Niels/Roncancio,

Momenteel ben ik me aan het inlezen in VBA en zoals je misschien kunt begrijpen is bovenstaande nog een beetje onduidelijk.

Zou je mij wellicht een beetje op weg kunnen helpen op welke manier ik door het gebuik van bovenstaande codes mijn doel zou kunnen bereiken?

Alvast bedankt voor je terugkoppeling

PS als jullie iets in de trend van een voorbeeldbestandje willen hebben dan hoor ik dat graag. Wellicht begrijp ik de codes dan ook beter

Groetjes
René
 
Trouwens als een ander het antwoord weet dan hoor ik dat uiteraard graag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan