• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel sheet met macro's en antivirus meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe ik een excel op mijn website kan zetten met macro's daar in.
En als andere personen deze downloaden geen antivirus melding krijgen moet ik dan bepaalde vba code niet gebruiken, of de sheet niet beveiligen of is dit niet te voorkomen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ik denk dat dit niet te voorkomen is. Macro's schijnen nu eenmaal een populair middel te zijn om virussen te verspreiden, dus zijn ze verdacht.

Maar een 'normale macro' zou niet door een virusscanner als 'virus' gedetecteerd moeten worden. Wel zul je je gebruikers moeten instrueren dat ze Excel moeten toestaan om macro's uit te voeren.
Als de beveiligings-instellingen van de gebruikers ingesteld staan op 'macro's nooit en te nimmer uitvoeren, ook niet vragen' heb je een probleem, omdat 'gemiddelde gebruikers' meestal de weg in Excel onvoldoende weten om die instelling te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan