Excel sheet openen vanuit Outlook Agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobloeffen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2012
Is het mogelijk om in Outlook agenda afspraken te maken daar een contactpersoon vanuit je contactpersonen neer te zetten en door op die contactpersoon te klikken de bijbehorende Excelsheet te openen.

Mijn partner is ZZP-er en moet per klant gegevens bijhouden.
Dit gaat nu handmatig, maar dat wordt lastig vooral omdat er vergelijkingen moeten worden gemaakt.
Daar heb ik een Excelsheet voor gemaakt.
Nu is het nog mooier als zij alle klanten op een dag in de Outlook agenda kan zetten en door op de afspraak te klikken, of de klant die daar staat (in contactpersonen staande), de bijbehorende Excelsheet geopend krijgt.

Kan dit en zo ja hoe is dit met een VBA script te verwezenlijken.
Mijn kennis van VBA blijkt er te beperkt voor te zijn.
Ook de bijbehorende kennis van Outlook Agenda/Contactpersonen.

Het zou mooi zijn als iemand mij kan helpen.
Het gaat om Vista en Office 2007.

Alvast mijn dank,
Bob

Bob,

Je kunt in Outlook agenda een afspraak vastleggen. Als je twee keer op een afspraak klikt kun je onderaan bij Contacts... een contactpersoon vastleggen.
Door twee keer op de contactpersoon te klikken wordt deze geopend.
In de contactpersoon kun je een hyperlink toevoegen naar bijvoorbeeld een Excel sheet.
De vraag van mij naar jou is nu of dit voldoende is. Wat wil je precies vastleggen?
Informatie over de afspraak of over de contactpersoon of over een project waarvan de contactpersoon en/of de afspraak weer een onderdeel van is.
En welke vergelijkingen wil je maken? Overzichten van te factureren uren of iets dergelijks?

Veel Succes.

Hoi allen.
Ik ga aan de slag met zowel het voorstel van Elsendoorn 2134 als met een PIM van Essential.
Met die laatste heb ik al een succesvolle test gedaan hoewel het nog niet helemaal zo loopt als ik wil.
Maar iig kan ik simpel een afspraak maken volgens een hyperlink methode waarbij direct die persoon opent en vervolgens kan ik op bijlage klikken (is aangemaakt) en dan bij de excelsheet komen vi een klik, werkt prima maar ik probeer een kortere route te vinden.

Thanks voor de reacties,
Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan