• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel sjabloon voedselvoorraad met verwittiging opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonDP

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
10
Beste...

Ik wil een excel programma hebben waar ik een maximum aan voorraad van alle voedselproducten apart in een filter kan inzetten, dat een product aftelt van dat maximum als het uit de voorraad wordt genomen, een kritieke waarschuwing geeft als er van een bepaald product nog maar een minimum aan voorraad is (bijvoorbeeld minimumvoorraad is voor een product ingesteld op drie), en dan in kleur aanduid in een andere cel hoeveel van dat bepaald product meteen moet worden aangekocht om terug aan het maximum ingestelde aantal van dat product te komen. voorbeeld...
maximum melkvoorraad is ingesteld op 24 kartonnen van 1 liter, ik neem er 1 van, die word aangeduid in een andere cel, weer in een andere cel trekt hij die 1 van die 24 af. Een andere cel zegt (je moogt niet onder de drie kartonnen komen van 1 liter. (ik kan er dus maximum 21 nemen. Dan moet hij hij me in kleur zeggen (dringend te halen 21 kartonnen melk om terug de aantal van 24 te bekomen). Een bijkomende cel waar ik via een filter de prijzen kan inzetten van elk product en of deze ook kan aanpassen naar een nieuwe prijs als die in de winkel word aangepast zal een mooie bijkomende optie voor mij zijn maar geen must. En dan een diagram die de percentages aangeeft van elk product.. Zo weet ik meteen naar welk product het meeste budget gaat enz.

Wie kan mij helpen aub?
JonDP
 
Laatst bewerkt:
Je kan beginnen met een basis een databank daar zet je alles in.
 
Je kan beginnen met een basis een databank daar zet je alles in.

Bedoel je met een basis databank (acces)? Daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Ik heb het wel maar dat is al helemaal chinees voor mij. :)

mvg JonDP
 
Begin eens met een excel-bestandje hier neer te zetten met daarin hoe je het wilt hebben, en eventueel een (handmatig) voorbeeldje erin met getallen.

Dat werkt beter dan een beschrijving IMHO.
 
Laatst bewerkt:
Begin eens met een excel-bestandje hier net te zetten met daarin hoe je het wilt hebben, en eventueel een (handmatig) voorbeeldje erin met getallen.

Dat werkt beter dan een beschrijving IMHO.

Goed idee. Zal ik eens doen. Zal voor deze avond zijn. Bedankt voor je typ.
 
Ik heb het even vlot bekeken, je wilt een hoop... het ontbreekt me nu even aan tijd, maar ik zal proberen het weekend er eens verder naar te kijken.
 
Ik heb het even vlot bekeken, je wilt een hoop... het ontbreekt me nu even aan tijd, maar ik zal proberen het weekend er eens verder naar te kijken.

Hartelijk bedankt dat je dit wil doen als je tijd hebt. Ik heb er ook iets voor over als je me begrijpt. Het zou me een hoop papierwerk bezorgen.

MVG JonDP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan