• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-Slicer verdwijnt na vernieuwen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

KristelDS

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2021
hallo,

nadat ik gegevens heb toegevoegd in een database, ga ik naar een ander tabblad waar mijn draaitabel+slicer staan.
Ik klik om te vernieuwen en op dat moment verdwijnt mijn slicer en verandert ook de opbouw van mijn draaitabel. Ik moet dan telkens mijn velden terug toevoegen om de juiste draaitabel te bekomen.
Iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt !

extra info : Het vinkje staat aan bij "celopmaak behouden bij bijwerken"

Groetjes
Kristel

Is in de struktuur en naamgeving van de database niets veranderd ?

Bedankt voor uw bericht !
In principe niet, de ingaven worden ingegeven door andere personen. Ik zorg alleen voor de opmaak van database/draaitabel.

De ene keer verdwijnt de slicer bij vernieuwen en de andere keer niet. Er zit precies geen constante in en dat zorgt ervoor dat het moeilijk wordt om uit te pluizen wat de oorzaak zou zijn.

Wat is het effekt van deze macro ?

Code:
Sub M_snb()
  thisworkbook.refreshall
End Sub

Ik heb uw macro toegevoegd. Ik kan het effect ervan nog niet direct zien, aangezien het de ene keer niet verdwijnt en de andere keer wel.
Voorlopig blijft de slicer staan na een vernieuwing. :-)
Ik volg het verder op.
Bedankt !

Het is de bedoeling deze macro uit te voeren bij iedere vernieuwing..

Ik denk dat de oplossing inderdaad zal liggen bij de structuur van de database. Er is idd daar iets gewijzigd in de naam van de kolomkoppen.
Mijn velden blijven dan ook staan precies.

Bedankt voor uw tips !!! Ze hebben geholpen !! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan