• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel sluit niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij heeft E v R in post #19 het daadwerkelijke probleem bij de kop.

Sluitknop is onder normale omstandigheden (ik druk niet op "Stop"; ik log normaal binnen 3x in) altijd False. Dus bij de eerste keer aanroepen van de before_close routine wordt altijd Cancel op True gezet. En zoals geleerd van VenA in #6 wordt dan het bestand niet afgesloten. Na het de eerste keer aanroepen van het before_close event zal n.a.v. dit event Sluitknop op True staan. En dan werkt de routine dus wel naar behoren.

Ik denk dat de oplossing is om Sluitknop in de userform op True te zetten:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim rol As String

'Ucase makes sure everything is in capitals - easier to compare
ActiveWorkbook.Unprotect "admin"
[B]SluitKnop = True[/B]

Naam = Me.ComboBox1.Value
etc.
etc.

danku voor de uitleg Peter. Ik begrijp het nu.

Het rare is wel dat als ik het gedeelte van de spreuken er uit haal (en verder niets verander), alles wél naar behoren werkt. het gedeelte van de spreuken wijzigt dus ergens iets maar ik begrijp helemaal niet wat.....

Marc

Wat is nou eigenlijk precies de bedoeling onder de diverse omstandigheden?

dag jan karel

de bedoeling is dat een gebruiker kan inloggen in het excelbestand.

Afhankelijk van de gerbuikersnaam worden er verschillende tabbladen getoond. dit wordt bepaald adhv een rol die is toegekend aan elke gebruiker.

wanneer de gebruiker excel afsluit (via de stop knop op het inlogform of via het kruisje van excel), dan vond ik het wel leuk om nog een kleine boodschap mee te geven. deze boodschap veranderd elke keer. de boodschappen staan in een lijst. als het einde van de lijst is bereikt, dan moet het gebruik van de lijst weer van voor af beginnen.

probleem is echter dat wanneer ik op het kruisje klik om af te sluiten, ik dit 2 keer moet doen en ik elke keer een spreuk te zien krijg (wel 2 keer een andere) en dat excel pas afsluit na de 2de keer ipv gelijk bij de eerste keer....

ik wil even laten weten dat het nu werkt. dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan de oplossing en vooral voor de uitleg!

sluitknop op true zetten bij de actie "ok" (command button 1) op het inlogform heeft dit probleem volledig opgelost.

Als je het deel spreuken (dus de aanroep "Afsluiten") er uit haalt dan gaat het bij mij nog steeds fout. Dus ik weet niet wat je anders doet.

Peter,

ik ben iets vergeten te vermelden in mijn oplossing

ik heb dus de sluitknop op true gezet bij de actie "ok" (command button 1) op het inlogform

én ik heb de regel "Application.quit" er uit gehaald bij het BeforeClose event

die regel zorgde er blijkbaar voor dat de afsluitprocedure nogmaals doorlopen werd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan