• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel =SOM

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Goedemorgen heren,

Ik heb een vraag m.b.t tot het optellen m.g.v de =SOM functie, ik stuit op een probleem wanneer ik de =SOM gebruik en ik cellen op wil tellen in het bereik die "=ALS(SOM" bevatten.
De =ALS(SOM gebruik ik omdat ik data op tel, maar omdat sommige data gewoonweg "nog niet" beschikbaar zijn wil ik geen #waarde zien in mijn sheet.

Maar zodra ik dus =SOM gebruik in een bereik met cellen die =ALS(SOM bevatten geeft hij opnieuw #waarde aan, en ik kan dit niet omzeilen...

Is er een manier om dit op te lossen?

Gr

Jeffrey

Je doet er altijd verstandig aan om een voorbeeld bij te voegen, dat zegt vaak meer dan woorden.
Je wil onder een bepaalde voorwaarde de som van een bereik weergeven, de vraag is dan: wát is die voorwaarde? M.a.w.: wélke voorwaarde formuleer je na "=ALS(som(...." . Als dat bekend is, dan is een oplossing waarschijnlijk snel voorhanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan