• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel sorteren over divrse tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

prienstra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Beste mensen, ik heb een excel vraag. Ik heb een bestand met x-aantal ondernemingen. Deze staan op tabblad 'input'. Deze hebben diverse fondsen en statussen.

Is het mogelijk om op tabblad 'aantallen' een soort samenvatting te krijgen. Dat het per fonds alle afzonderlijke statussen bij elkaar optelt en het aantal geeft (bv fonds 1 heeft 2 x onderzoeken).

Vervolgens op het tabblad 'onderzoeken', 'bellen' en 'boete' laad vanaf tabblad 'input' waar is kolom status het betreffende status staat en eerst alles per fonds (eerst alles van bv 'onderzoeken' van fonds 1 en dit op datum van oud naar nieuw, vervolgens alle 'onderzoeken' van fonds 2 van oud naar nieuw enz ....)

Bekijk bijlage Test.xlsx

Heb je al overwogen om een filter te gaan gebruiken in het eerste tabblad in plaats van alle waarden op 2 plaatsen weg te schrijven.
Je kunt tenslotte ook maar 1 tabblad tegelijk zien.

Ja, hebben we overwogen. Maar er werken meerdere mensen in het bestand. Het werk wordt onder aantal medewerkers verdeeld en om inzicht te krijgen in wat gerealiseerd is, is het belangrijk om het te verdelen over meerdere tabbladen. We kunnen de regel dan groen arceren als gedaan is.

Het tabblad met de aantallen dat lukt mij wel met de functie aantallen.als.

En hoe krijg je de groen gemarkeerde regels weer terug in de tab 'input'?

Tja, dat is inderdaad een goede vraag. Nog niet over nagedacht. Is het mogelijk om bijvoorbeeld alleen de data te verdelen over de tabbladen bij een druk op een knop?

Ja. Even de zoekfunctie gebruiken en je hebt het zo voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan