• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: sorteren wil niet lukken (samengevoegde cellen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik wil in een excelbestand sorteren maar ik krijg de volgende boodschap:

voor deze bewerking moeten alle samengevoegde cellen dezelfde afmetingen hebben[/COLOR]

ik heb het bestand van iemand anders gekregen en weet dus niet welke cellen samengevoegd zijn. hoe kan ik dat achterhalen? en hoe ongedaan maken?

wie weet het?
dank alvast

Selecteer de kolommen en druk op het icoon om samengevoegde cellen te splitsen.

Wigi

Dat klopt, maar ik denk zo dat dit je probleem zeer zeker niet gaat oplossen.

Cobbe

Selecteer de kolommen en druk op het icoon om samengevoegde cellen te splitsen.

Wigi

dank voor snelle reactie. Ik heb nog een vraagje. ik heb even een evaluatieversie van excel op mijn pc (ms office 7) en daar vind ik dat icoontje zo gauw niet terug.
help je me nog even?
groet
htil

Dat klopt, maar ik denk zo dat dit je probleem zeer zeker niet gaat oplossen.

Cobbe

dag cobbe,
ik ben blij met je reactie, maar als je zegt dat de gesuggereerde oplossing niet gaat werken, wat zou dan wel moeten gebeuren?
groet
htil

dank voor snelle reactie. Ik heb nog een vraagje. ik heb even een evaluatieversie van excel op mijn pc (ms office 7) en daar vind ik dat icoontje zo gauw niet terug.
help je me nog even?
groet
htil

Welke Excel versie staat erop?

In excel opties kies je voor 'Aanpassen' dan voor 'Opdrachten die niet in het lint staan.
Daar zoek je naar 'Cellen splitsen' en dan toevoegen.
Nu staat die knop linksboven in het bovenste korte lint.

Wat ik bedoelde met het mislopen van Unmerge doen van samengestelde cellen, is dat de hele layout niet meer klopt en dus ook de verwijzingen problemen zullen opleveren.
Dus zul je per samengevoegde cellen moeten kijken wat het effect ervan heeft.

Cobbe

Laatst bewerkt:
In excel opties kies je voor 'Aanpassen' dan voor 'Opdrachten die niet in het lint staan.
Daar zoek je naar 'Cellen splitsen' en dan toevoegen.
Nu staat die knop linksboven in het bovenste korte lint.

Wat ik bedoelde met het mislopen van Unmerge doen van samengestelde cellen, is dat de hele layout niet meer klopt en dus ook de verwijzingen problemen zullen opleveren.
Dus zul je per samengevoegde cellen moeten kijken wat het effect ervan heeft.

Cobbe

verwijzingen staan er niet in, het is echt eenvoudige spreadsheet, dus dat komt wel goed denk ik zo!
dank in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan