Excel spreadsheet op website

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrir

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Is het mogelijk om binnen een website een Excel spreadsheet te plaatsen. Geen download/oplaan als, afbeelding of tabel; men moet er mee kunnen werken (als men uiteraard over Excel beschikt). Excel moet als het ware openen binnen Internet Explorer.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan maken :)

wat wil je met de spreadsheet gaan doen?

Je kunt er duiken mee plannen. Het is een behoorlijk ingewikkeld spreadsheet en is te downloaden. Maar het mooiste zou het zijn als je het interactief binnen een venster op de pagina zou zien. Ik kan wel een eenvoudig spreadsheet maken in FrontPage. Maar dit is daar in ieder geval te ingewikkeld voor.

je kan je bestand in exel toch extra opslaan als webpagina, en dan volgens mij voordat je dat doet aangeven wat gebruikers kunnen en mogen doen?

Gaat inderdaat heel makkelijk. Nooit geweten. Is wat ik zoek, maar heeft wel een paar beperkingen: de voorwaardelijke opmaak werkt niet, en daar maak ik flink gebruik van.
Verder kan ik in Excel alleen de cellen die niet geblokkeerd zijn selecteren. Dat werkt nu niet, maar je kunt ze gelukkig ook niet wijzigen.

Om mijn spreadsheet te kunnen gebruiken moet ik wel een paar dingen aanpassen. Niet onmogelijk, maar als daar nog een andere oplossing voor is houd ik mij aanbevolen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan