• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel starten zonder titlebar of minimaliseer functie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bgoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bgoo

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Ik wil dat mijn gebruikers in fullscreen blijven en heb de "escape toets" al uitgeschakeld. Echter kan iemand door op minimaliseren te klikken alsnog uit fullscreen komen.

Is er een mogelijkheid om bepaalde excel bestanden dus zonder titlebar te starten? Zo niet, kan je de optie "minimaliseren" uitschakelen?

Bij voorbaat dank!

Er zijn wel manieren om zoiets te bereiken, maar kun je kort aangeven waarom je dit wil doen?

Mijn excel bestanden zijn zo geschreven dat het als een 'programma' wordt gebruikt, het is niet de bedoeling dat een leek die het 'programma' gebruikt uit fullscreen gaat.

Alleen personen die in een administratie werkboek inloggen, moeten het weer kunnen activeren.

Nu heb ik de mogelijkheid om te verkleinen en minimaliseren via escape etc. al uitgeschakeld, maar vanuit de titlebar kan dit alsnog gedaan worden. Dit wil ik dus uitschakelen.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Daar was ik "bang" voor. Het is onmogelijk om dat 100% af te dwingen tenzij je ook een framework daaromheen bouwt.

(ctrl-alt-del -> taskmanager -> applications -> rclick excel -> minimize :P )

Wat je wel kan doen is excel "embedden" in een eigen programma waar je de environment wel goed kan afdwingen. Of excel starten vanuit een andere file waar je controle uit kunt oefenen

Taskmanager is alleen voor mensen die het administratie-wachtwoord hebben.
Hoe kan ik het uitschakelen dan?

Wat is anders de beste optie?

Thx

Als je zelf een klein beetje kunt programmeren is een excel applicatie starten vanuit VB / C# / etc. waarschijnlijk de makkelijkste oplossing. Indien mensen puur data in moeten vullen is embedding mogelijk ook een goede optie. Een en ander afhankelijk van of er macro's e.d. een grote rol spelen.

Vanuit excel zelf zou je een loop kunnen laten lopen die elke seconde of zo je applicatie terug op full screen zet, of iets dergelijks, maar dat vraagt rekenkracht. Wat mogelijk wel kan is alle buttons en bars verbergen. Het scherm is dan wel te verkleinen, maar visueel is het hetzelfde effect.

Als je zelf een klein beetje kunt programmeren is een excel applicatie starten vanuit VB / C# / etc. waarschijnlijk de makkelijkste oplossing.

Hoe doe ik dit :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan