• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel stop bij gebruik van een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem Blaas

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
geacht forum,

na diverse malen hier om hulp te hebben gevraagd nu toch wel (voor mij) iets heel vreemds.

ik doe nogal veel met macro's en menu-gestuurde programma's voor diverse doeleinden en het is een feest om met dat spul bezig te zijn en een het geeft en kick de pc te laten doen zoals ik het wil en op de manier die ik wil.

maar dit terzijde.

het probleem:
op mn thuis-pc ging en gaat het allemaal prima met die macro's, maar na het kopen van een nieuwe pc, met daarop dezelfde office-versie stopt excel er vanzelf mee bij het openen (en ik denk op de achtergrond het lezen van de macro') van het bestand waar die macro inzit.

op een machine waar ik deze macro ook gebruik ging het ook fout na de laatste verandering in deze macro, ook daar stopt excel vanzelf na een melding dat het niet goed ging.

de laatste verandering hield in
een boodschap laat de inhoud van een bepaalde cel zien met een vaste tekst, schijnbaar geen punt dus, deze tip heb ook hier verkregen.

volgens mijn (zee bescheiden mening) missen de twee computers iets van VBA of VB (want dat schijnt niet hetzelfde te zijn).

ik ben benieuwd naar uw mening , en bij voorbaat dank hiervoor

met vr groet Willem blaas

krijg je geen foutopsporing melding van excel?

Gr
edwin

ga ik kijken, --> niet een nr melding ofzo gewoon , ik stop ermee en daarna de hint office update ? zou dat bij die ene machine dan wel gebeurd zijn ? niet dat ik weet

Laatst bewerkt:
Willem Blaas, gaat het DIRECT bij het openen van van dat bestand in Excel al fout??? Of heb je meerdere bestanden waarbij de fout optreedt? Kan je het bewuste bestand wel openen als je de macro's bij het openen NIET activeert?

Plaats hier anders 'ns die code zodat er gericht gekeken kan worden naar waar een eventuele 'bug' zit.

Groet, Leo

Willem Blaas, gaat het DIRECT bij het openen van van dat bestand in Excel al fout??? Of heb je meerdere bestanden waarbij de fout optreedt? Kan je het bewuste bestand wel openen als je de macro's bij het openen NIET activeert?

Plaats hier anders 'ns die code zodat er gericht gekeken kan worden naar waar een eventuele 'bug' zit.

Groet, Leo
hoi, wanneer de macro's direct geopend mogen worden gaat het direct fout
zet ik de beveiliging op hoog kan ik erin kijken en het eea doen.
zal eens kijken of ik de code hier kan neer zetten, mss vanavond

bedankt

hoi, wanneer de macro's direct geopend mogen worden gaat het direct fout
zet ik de beveiliging op hoog kan ik erin kijken en het eea doen.
zal eens kijken of ik de code hier kan neer zetten, mss vanavond

bedankt
heb m nog even geopend met de beveiliging op max, gaat dus god
dan de beveiliging op minder, op een na laatst dus, en dan roept ie probleem met het openen van DLL.

en dat zegt mij dus helemaal niets,

Tja, dan zit er niets anders op dan toch maar ff je code of het liefst het bestandje hier te plaatsen.

Groet, Leo

is wel veel hoor (denk ik) maar goed hier is t dan

STOP STOP STOP
hij doet t , en hoe ?

goed zoeken naar een update voor excel 2003 en jahoor hij loopt door

bedankt voor de inzet aan alle meedenkenden,en ik kom zeker nogeens terug

groet willem blaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan