• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel tabblad beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hallo

ik heb een vraag over excel ik wil een tab-blad beveiligen in zover dat ikj er wel in kan werken maar dat hij bij afsluiting niet vraag of ik het bestand wil opslaan .

dus even voor de dudelijkheid 1 tabblad die beveiligt moet worden en waar ik wel in kan werken als ik klaar ben mag hij het NOOIT opslaan wat ik in het bestand heb gezet (eigelijke een tijdelijke bestand)

weet iemand hier raad mee

Misschien het bestand in de verkenner op alleen lezen zetten. ( rechtermuiskik eigenschappen )
Dan krijg je wel de melding om op te slaan, maar het originele document overschrijven zal niet lukken. Wel krijg je de melding om een kopie op te staan.

Misschien het bestand in de verkenner op alleen lezen zetten. ( rechtermuiskik eigenschappen )
Dan krijg je wel de melding om op te slaan, maar het originele document overschrijven zal niet lukken. Wel krijg je de melding om een kopie op te staan.

os deze melding niet weg te halen

In ThisWorkbook volgende code
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    ActiveWorkbook.Saved = True
End Sub

Mvg

Rudi

Warme bakkertje,

als ik klaar ben mag hij het NOOIT opslaan
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    ActiveWorkbook.Saved = [COLOR="Red"]False[/COLOR]
End Sub

Als hij de veranderingen niet mag opslaan moet het toch =False zijn?

Integendeel Wim, bij het True-statement veronderstelt excel dat veranderingen al opgeslagen zijn en sluit hij zonder meer af. Alle wijzigingen bestaan dus in feite niet. Bij gebruik van het False-statement registreert excel wel wijzigingen en gaat om bevestiging voor opslaan vragen.

Mvg

Rudi

Warme bakkertje,

Integendeel Wim, bij het True-statement veronderstelt excel dat veranderingen al opgeslagen zijn en sluit hij zonder meer af. Alle wijzigingen bestaan dus in feite niet. Bij gebruik van het False-statement registreert excel wel wijzigingen en gaat om bevestiging voor opslaan vragen.
Sorry voor mijn opmerking, want dan zit ik er naast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan