• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tabblad overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb toch nog even het document opnieuw geplaatst in #16 vanwege wat codewijzigingen m.b.t. hoe het is geschreven. De werking blijft gelijk.
Dit is bijvoorbeeld nu de routine voor het vullen van de gegevens:
Code:
Sub GegevensVullen(Bladnaam As String)
    With Sheets("TOC")
        With .Range(Factuurcel)
            .Offset(, 1) = Sheets(Bladnaam).Range("A5").Value 'Bedrijf
            .Offset(, 2) = Sheets(Bladnaam).Range("F5").Value 'Factuurdatum
            [COLOR="#008000"]'.Offset(, 3) = Sheets(Bladnaam).Range("F5").Value 'Voor meer kolommen in de TOC[/COLOR]
        End With
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Het zou wel erg makkelijk zijn als code panklaar op internet te vinden is. Meestal krijg je hier een suggestie (en vaak ook een panklare oplossing) over hoe je het kan oplossen. Daarna kan je ermee aan de slag om het aan te passen.

Mij lijkt het niet wenselijk dat factuurgegevens kunnen wijzigen dus dat heb ik weggelaten. Alles in 1 procedure kan ook.
Code:
Sub VenA()
  Dim f As Range, r As Range, sh
  With Sheets("TOC")
    For Each sh In Sheets
      If InStr(1, "FactuurtocBedrijven", sh.Name, vbTextCompare) = 0 Then
        Set f = .Columns(2).Find(sh.Name)
        If f Is Nothing Then
          Set r = .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1)
          .Hyperlinks.Add r, "#'" & sh.Name & "'!F3", , , sh.Name
          r.Offset(, 1).Resize(, 2) = Array(sh.[A5].Value, sh.[F5].Value)
        End If
      End If
    Next sh
  End With
End Sub

Hallo Steve,

Ik breek toch nog even in op de vraag na je factuur programma te hebben bekeken.
en denk dat je met onderstaand programma aardig aan je wensen kan voldoen.
ik heb het voor me zelf geschreven om te kunnen facturen en te emailen.

Het programma bevat oa,
Facturen opmaken met automatisch oplopend factuurnr.
artikelen en debiteuren bestand
factuuroverzicht en afboeken factuur als betaald
Urenregistratie
en facturen emailen (geen emailprogramma nodig) ingebouwd CDO mail werkt niet op een Mac

Het programma installeert zichzelf in de juiste Folder bij eerste gebruik.

Mvgr.

Willem

Bijlagen

Hallo Steve,

Ik breek toch nog even in op de vraag na je factuur programma te hebben bekeken.
en denk dat je met onderstaand programma aardig aan je wensen kan voldoen.
ik heb het voor me zelf geschreven om te kunnen facturen en te emailen.

Het programma bevat oa,
Facturen opmaken met automatisch oplopend factuurnr.
artikelen en debiteuren bestand
factuuroverzicht en afboeken factuur als betaald
Urenregistratie
en facturen emailen (geen emailprogramma nodig) ingebouwd CDO mail werkt niet op een Mac

Het programma installeert zichzelf in de juiste Folder bij eerste gebruik.

Mvgr.

Willem

Willem bedankt voor je bericht, het enige nadeel is dat ik dus op een mac werk. Maar ik ga er zeker naar kijken!

Het zou wel erg makkelijk zijn als code panklaar op internet te vinden is. Meestal krijg je hier een suggestie (en vaak ook een panklare oplossing) over hoe je het kan oplossen. Daarna kan je ermee aan de slag om het aan te passen.

Mij lijkt het niet wenselijk dat factuurgegevens kunnen wijzigen dus dat heb ik weggelaten. Alles in 1 procedure kan ook.
Code:
Sub VenA()
  Dim f As Range, r As Range, sh
  With Sheets("TOC")
    For Each sh In Sheets
      If InStr(1, "FactuurtocBedrijven", sh.Name, vbTextCompare) = 0 Then
        Set f = .Columns(2).Find(sh.Name)
        If f Is Nothing Then
          Set r = .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1)
          .Hyperlinks.Add r, "#'" & sh.Name & "'!F3", , , sh.Name
          r.Offset(, 1).Resize(, 2) = Array(sh.[A5].Value, sh.[F5].Value)
        End If
      End If
    Next sh
  End With
End Sub

Over je eerste opmerking: Ik dacht dat je met de zin: "Een nieuwe google kopen" bedoelde dat ik dus iets over het hoofd heb gezien op google.

Daarnaast snap ik niet helemaal wat je bedoeld met kunnen wijzigen van factuur gegevens? Nu werkt het goed.

Nu heb ik dus een tweede probleem, ik heb tot nu toe alles gedaan om een pc. Nu ik het bestand uit test, werkt alleen de TOC niet meer naar behoren, ik dacht dat VBA vanaf Excel 2016 voor mac gewoon ondersteund werd?

Quoten is niet nodig.
Met de code van edmoor wordt er naar al bestaande facturen gekeken en mocht daar iets in gewijzigd zijn dan wordt dat in het overzicht gezet. Dit is iets wat in mijn optiek niet mag en dus overbodig.
Als een code niet werkt op een MAC dan zal je even moeten uitvogelen waarom het niet werkt. Geheel compatible is het in iig niet.

VBA op een Mac wordt inderdaad slechts beperkt ondersteund. Ik heb geen Mac dus kan wat dat betreft niets voor je doen.

Kan het misschien zijn dat het ligt aan de visuele knop "inhoudsopgave"? Is het mogelijk om hier zowel de knop als een toetscombinatie voor te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan