• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Tabel aanmaken van Brondata

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenvhh

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2022
Hallo iedereen,

Wellicht een betrekkelijk makkelijke vraag echter ik vind het zo snel niet.
Aan dit bericht een Excel bestand als bijlage toegevoegd met daarin een tabel/de vraag.

Hoe zou ik bijgaand het beste kunnen aanpakken?

Alvast enorm bedankt voor de feedback!

Groet Jeroen

Bijlagen

dit werkt niet in H13?
Code:
=D13-E13

Helaas niet, vraag mij af of er een nieuwe functie is voor datumverschil? Voor correcte weergaven van het aantal dagen.

Ik probeer vanuit Brondata(ander tabblad) een tabel te maken met:[TABLE="width: 430"]
[TR]
[TD="colspan: 2"][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 3"]Een filter op Prioriteit, catogerie, projectleider[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"]Automatisch data updaten vanuit brondata[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 4"]Alleen de weergave van bepaalde kolommen (de blauwe in dit geval) met nieuwe kolommen(wit) voor het berekenen van verschillen in tijd. Functie datumverschil:[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 4"]Weergave van de delta(het verschil) tussen bepaalde datums[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Laatst bewerkt door een moderator:
De formule die Haije laat zien levert gewoon het verschil in dagen tussen beide datums op.
Dus waarom zeg je dat dat niet werkt?
Verwacht je een andere uitkomst?

kolomkop H: Verschil start Gepland/werkelijk
kolomkop I: Verschil start Gepland/werkelijk
Lijkt me dat het voorbeeldbestand niet correct is.

Dank voor de reacties. Gelezen dat er wellicht een afrondingsverschil ontstaat door simpelweg datumcel X van Y af te trekken. Dit in tegenstelling tot de formule datumverschil (die niet werkt in deze versie van excel)

Het zijn echter een aantal vragen in 1 Post. Wellicht dat het niet geheel duidelijk is opgezet.
De hoofdvraag waar ik mee zit is: op welke manier kan er een tabel worden opgezet op tabblad 2, gebruikmakend van gegevens van tabblad 1 (gegevens automatisch te updaten). Zodanig dat niet alle informatie van tabblad 1 gebruikt wordt: enkel alleen specifieke kolommen, bijvoorbeeld de blauw gemarkeerde kolommen Heeft iemand wellicht de tip om dit op te zetten?

In het aantal dagen door het van elkaar aftrekken van 2 datums ontstaat geen afrondingsverschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan