• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tabel gekopieerd in Word, hoe originele bestand te achterhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Ik zit met een probleempje. Er is een tabel in een Word document geplakt als Excel file, maar ik kan niet achterhalen waar de oorspronkelijke tabel is opgeslagen en het is niet te achterhalen door op de server te zoeken.

Weet iemand hoe dit te achterhalen is?

Alvast heel erg bedankt!

Nee dat werkt helaas niet, want als ik dit doe dan is 'Koppelingen' niet aan te klikken.

Het is echt geplakt dmv 'Plakken speciaal' en dan M.O. Excel werkblad object. Dus als tabel geplakt, maar als je er dan op dubbelklikt blijf je in Word maar verandert de tabel wel in Excel formaat.

Sommigen dachten dat dmv CEL("bestandsnaam") de originele locatie te achterhalen was, maar dat is niet het geval.

OK, dan moet jer op dubbel klikken, zodat het Excel-formaat wordt.

En dan moet je volgens mij met CTRL + A alles kunnen selecteren en Kopieren. En vervolgens in een nieuw Excel-bestand plakken.

Is dat wat?

Dat wordt alleen alles gekopieerd, maar ik zou graag de originele locatie achterhalen en niet een nieuw document aanmaken met dezelfde gegevens. Maar ik heb de hoop al wel redelijk opgegeven na enige navraag.

Zoek dan via de Windows Verkeer op een specifieke (lees: zo mogelijk unieke) tekst in de Excel-sheet. Zoek dan op de server etc. Misschien dat je dan wat vindt.

Code:
 x = ActiveDocument.Shapes(1).LinkFormat.SourceFullName

Dat kun jij de vragensteller toch piekfijn uitleggen, toch ?

Zet in de module ThisWorkbook (Alt-F11) van het document met de koppeling de volgende VBA-code
Code:
Private Sub Document_Open()
  ActiveDocument.ActiveWindow.Caption = ActiveDocument.Shapes(1).LinkFormat.SourceFullName
End Sub
Sla dit bestand op.
Open het, dan zie je in de bovenste blauwe balk de naam van het gekoppelde Excel-bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan