excel tabel in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekos89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
Beste allen,

Het volgende probleem ben ik tegen aan gelopen.
Ik heb een excel bestand dat in word gezet moet worden. Nou is dat opzich geen probleem want dat zet ik erin door: invoegen --> object --> bestand gebruiken --> bladeren --> koppelen aan bestand. Als ik dan op OK klik dan komt inderdaad de excel tabel in het word bestand en dan is het ook nog te bewerken. Alle opties die ik er ook aan wil behouden. Alleen is mijn excel bestand 3 pagina's lang, dit past word niet aan. Er is alleen nog de eerste pagina te zien van het bestand, de rest verdwijnt onder de pagina en er word geen nieuwe pagina aangemaakt.

Graag zou ik dus de excel tabel invoegen en dat alle pagina's in word komen te staan. Iemand hier een optie of idee voor?
Misschien dat ik het later nog met een ander programma kan samenvoegen?

Alle ideeen zijn welkom!

Groeten,

Niek Gerritsma

Als je een object in Word zet (of dat een foto is of een Excel bestand maakt daarbij niet uit) dan komt dat object op één pagina te staan. Jammer genoeg kan Excel 65000+ rijen hebben, en die krijg je uiteraard never nooit niet op één A4-tje. Dat moet je dus ook niet willen. Ik zou de tabel kopieëren in Excel, en in Word met <Plakken Speciaal> plakken als Koppeling - Opgemaakte tekst. Dan maakt Word een normale Word tabel aan, met een koppeling naar het excel bestand. Je kunt nu in het Word bestand niet meer wijzigen, maar alle wijzigingen in het bronbestand in Excel worden wèl doorgewerkt in Word.
Alternatief is natuurlijk voor elke Word-pagina een apart object maken van een Excel blok van ong. 56 rijen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan