Het inlezen van een Excel tabel in een programma ArcView loopt niet zoals gewenst. Enkel als de cellen volledig uit cijfers bestaan worden deze overgenomen in het programma ArcView (vb. 186). Komen er letters voor in de celinhoud dan worden deze niet overgenomen (vb. 0213E). Ik heb al geprobeerd met de celeigenschappen aan te passen maar voorlopig geen remedie.
Het Excel bestand moet altijd opgeslagen worden als een dBASE-document. Bij het afsluiten van Excel krijg ik ook een foutmelding (zie bijlage 1) maar ik vermoed dat dit geen struikelpunt is aangezien de cellen die volledig uit cijfers bestaan wel probleemloos overgenomen worden.
In bijlage 2 een voorbeeld van het dBASE-document.
De kolom "PERCID" is de volledige code. Deze wordt via formules uitgesplits in de kolommen "NISNR", "SETIE" & "PERCEEL".
De kolom "perceel" zou in feite moeten ingelezen worden in ArcView.
De kolom "ArcView" heb ik ter info zelf bijgevoegd zodat jullie zien wat er in feite in het programma ArcView zelf verschijnt. Zoals jullie zullen zien worden enkel de cellen met cijfers overgenomen.
Het Excel bestand moet altijd opgeslagen worden als een dBASE-document. Bij het afsluiten van Excel krijg ik ook een foutmelding (zie bijlage 1) maar ik vermoed dat dit geen struikelpunt is aangezien de cellen die volledig uit cijfers bestaan wel probleemloos overgenomen worden.
In bijlage 2 een voorbeeld van het dBASE-document.
De kolom "PERCID" is de volledige code. Deze wordt via formules uitgesplits in de kolommen "NISNR", "SETIE" & "PERCEEL".
De kolom "perceel" zou in feite moeten ingelezen worden in ArcView.
De kolom "ArcView" heb ik ter info zelf bijgevoegd zodat jullie zien wat er in feite in het programma ArcView zelf verschijnt. Zoals jullie zullen zien worden enkel de cellen met cijfers overgenomen.
Bijlagen
Laatst bewerkt: