excel tabel omzetten in sql tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hey,

Ik wil graag een excel tabel omzetten in een sql-tabel. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen? Moet dit soms via acces?? Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

als je hem naar access wil omzetten kan dat inderdaat via access tabel inporteren.

gr tim

In de help van acces vond ik een heel stuk over het importeren van excel in acces:

Werkbladen toevoegen aan Data Access-pagina's

1. Klik in de ontwerpweergave van een Data Access-pagina op Werkset op de werkbalk... enz.

Maar bij deze stap gaat het bij mij al mis. Als ik in de ontwerpweergave zit kan ik niks uit de werkset selecteren. Doe ik soms iets fout?

Grtz. Ikbenjamin

klik dan eens op tabbellen en dan niet ontwerpen of iets maar daar staat de optie tabllen klik boven aan op nieuw en vervolgens op tabel inporteren erverschijnt een soort van pop-up scherpje en kies bij bestandsweergave voor excel en vervolgens zoek je naar het bestand. en loop de wizard door.

klaar is kees.

Okay, dat heb ik. Maar hoe maak ik er nu een sql-tabel van? Ik heb het programma navicat gedownload. Ik ben nog aan het proberen om de tabel om te zetten in sql. Ik hoop dat het gaat lukken. Weet iemand misschien een andere oplossing om deze gegevens in sql te krijgen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

o, sorry ik dacht dat je het juist in access wou hebben

maar kan ik in dat programma niks inporteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan