• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tabellen uit verschillende bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kobusknots

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Berichten
11
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
In onze organisatie wordt Excel gebruikt voor het bijhouden van het projectportfolio. Iedere divisie heeft een eigen overzicht. De structuur van het excel bestand dat hiervoor wordt gebruikt is overal gelijk. Het hoofdwerkblad bestaat uit twee tabellen. Eén tabel voor lopende projecten en één tabel voor projectaanvragen. De structuur van beide tabellen is ook weer identiek. Wat ik zou willen is dat iedere divisie de projecten blijft bijhouden in hun eigen werkmap (zoals ze gewend zijn) maar dat ik een nieuw bestand kan maken met hierin de geconsolideerde tabellen uit de verschillende werkmappen. Zodat in één overzicht alle lopende projecten (Tabel1) en projectaanvragen (Tabel2) van de gehele organisatie getoond kunnen worden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wie kan mij een beetje op weg helpen? Als voorbeeld heb ik drie bestandjes bijgevoegd van wat ik zou willen. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bekijk bijlage Voorbeeld.zip
 
Mij lijkt het logischer dat je als één organisatie in één database werkt. Het onder elkaar zetten van twee listobjects is ook niet erg logisch. Dus wat het doel is ontgaat mij.
 
In één Excel bestand werken is op dit moment niet mogelijk. De situatie die ik beschrijf is zoals die is. Met de oplossing van ExcelAmateur kan ik wel wat mee maar mijn vraag is of het noodzakelijk is eerst de afzonderlijke bestanden in één bestand te importeren voordat de tabellen kunnen worden samengevoegd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan