• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tabeltitels

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnvds

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2017
Ik heb in excel een tabel gemaakt. De tabeltitels, waarmee je de kolom ook mee kan sorteren, wil ik namen geven. Van links naar rechts: R1 - R2 - R1 - R2 -R1- R2 enz. Maar bij de 2e R1 maakt hij er R12 van omdat er al een R1 staat. Weet iemand hoe je dit kan voorkomen zodat je dezelfde namen kan gebruiken. Alvast bedankt!

Gr. Martijn

Waarom wil je dezelfde namen gebruiken ?

Bedankt voor je reactie. Ik heb een screenshot gemaakt, misschien zorgt dat voor meer duidelijkheid.Tabeltitels.png Onder elke groep moet R1 en R2 staan.

Een dergelijke struktuur wordt niet door tabellen ondersteund. Iedere kolom moet een unieke naam hebben omdat formules van die namen gebruik maken. Suggestie: Groep1_R1, Groep1_R2, ...

Waarom wil je hiervoor een tabel gebruiken. De opzet heeft niets met een tabel te maken.

Zo gebruik je een tabel en met een draaitabel maak je dan het overzicht.Knipsel.JPG

Edit. Als aanvulling op jkpieterse

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan